گزارش تصویری از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی تله کام

نوشته آرش زاد 25 آبان 1390

دوازدهمین نمایشگاه صنایع مخابرات، ارتباطات و تکنولوژی اطلاع‌رسانی (تله کام)، هم‌اکنون در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. در نمایشگاه امسال که روز دوشنبه با حضور وزیر ارتباطات کشور افتتاح شد، تعداد ۱۷۰ شرکت داخلی و ۳۸ شرکت خارجی از ۱۱ کشور مختلف، حاضر هستند تا محصولات و سرویس‌های جدید خود را به علاقه‌مندان معرفی نمایند.

telecom-2011-1.jpg

مانند سال‌های گذشته، می‌توانید گزارش تصویری وبلاگینا را از این نمایشگاه مشاهده کنید. توضیحات مربوط به هر تصویر در زیر آن درج شده است. همچنین برای مشاهده تصاویر کامل این گزارش می‌توانید به صفحه فیس‌بوک وبلاگینا مراجعه نمایید.

telecom-2011-2.jpg

مبین One یکی از شرکت‌هایی بود که به ارائه سرویس‌های VAS و SMS برای تلفن‌های همراه و ثابت می‌پرداخت. Clickon یکی از سرویس‌هایی بود که آن‌ها در این نمایشگاه معرفی کردند.

telecom-2011-3.jpg

تلفن اینترنتی وایمکس، از جمله سرویس‌های جدید ایرانسل بود که امکان تست آن‌را داشتیم. سرویس تلفن اینترنتی با تکنولوژی تبدیل سیگنال‌های آنالوگ صوتی به داده‌های دیجیتال و انتقال آن از طریق بستر وایمکس عمل می‌کند. این سرویس علاوه بر امکان نصب روی گوشی تلفن ثابت، از طریق تلفن نرم‌افزاری آآوآآ (که از نظر نام، شباهت زیادی به سرویس ooVoo دارد!) نیز در دسترس است.

telecom-2011-4.jpg

شرکت جی‌ال‌ایکس در تله کام به معرفی گوشی‌های خود پرداخته بود. G1 اولین گوشی این شرکت بر پایه سیستم‌عامل اندروید است؛ هرچند که صرف استفاده از سیستم‌عامل نمی‌تواند باعث موفقیت فروش یک گوشی شود اما امیدواریم با کاهش قیمت در نظر گرفته شده برای این مدل (که حدود ۳۵۰ هزار تومان است)، بتوانیم شاهد فروش مناسب آن در کشور باشیم.

telecom-2011-5.jpg

همراه اول امسال روی سرویس جیرینگ خود مانور زیادی داده بود.

telecom-2011-6.jpg

مخاربرات استان تهران، در کنار مخابرات سایر استان‌ها، از جمله شرکت‌کنندگان این نمایشگاه بودند.

telecom-2011-7.jpg

مودم‌های جیبی مبین‌نت که احتمالا تبلیغات آن‌را در سطح شهر دیده‌اید، در این نمایشگاه امکان تست و ثبت‌نام برای خرید آن‌ها وجود داشت. این مودم‌ها با دو سال اینترنت و ۷ درصد تخفیف فروش در دوره عرضه نمایشگاهی، با قیمت ۲۷۹ هزار تومان قابل خرید هستند.

telecom-2011-8.jpg

فروشگاه مجازی، یکی دیگر از محصولاتی بود که ایرانسل امکان آزمایش را در نمایشگاه فراهم کرده بود. این سرویس که به کمک امپاد بانک پاسارگاد کار می‌کند، به کاربر اجازه می‌دهد که از طریق پیامک و یا سیستم NFC خریدهای مختلفی را از دستگاه‌های مربوطه انجام دهد. در تستی که ما انجام دادیم، خرید به کمک پیامک از دستگاه در زیر ۴۰ ثانیه صورت گرفت. استفاده از NFC نیز این زمان را به کم‌تر از ۱۵ ثانیه می‌رساند.

telecom-2011-9.jpg

جیرینگ سرویسی است که از طریق آن می‌توان برای خرید شارژ سیم‌کارت اعتباری، انتقال پول، پرداخت قبوض و سایر امور مالی دیگر استفاده نمود.

telecom-2011-10.jpg

یکی از بازدیدکنندگان در حال پرسش درباره خدمات و شیوه کارکرد سرویس جیرینگ همراه اول.

telecom-2011-11.jpg

در سالن ۲۷، برخی از بانک‌های کشور نیز حضور داشتند. سامان، پاسارگاد، ملت و پارسیان از جمله این بانک‌ها بودند.

telecom-2011-12.jpg

تالیا نیز مانند سایر اپراتورها (اما بدون سر و صدای خاصی) در نمایشگاه حضور داشت.

telecom-2011-13.jpg

شرکت آتیه داده پرداز به کمک یکی از سیستم‌های خود امکان می‌داد تا بازدیدکنندگان با وارد کردن شماره تلفن همراه خود، تعداد دفعات شرکت در مسابقه پیامکی برنامه ۹۰ را مشاهده کنند.

telecom-2011-14.jpg

در بخشی از نمایشگاه، همراه اول علاوه بر تبلیغ محصولات سامسونگ، به معرفی گوشی‌های باندل این شرکت می‌پرداخت.

telecom-2011-15.jpg

شرکت هوآوی، امسال به‌طور گسترده‌ای به معرفی گوشی‌های و تبلت‌های خود پرداخته بود.

telecom-2011-16.jpg

نماد اندروید که به دور آن، آیکون‌هایی مانند آی‌تونز و اینترنت اکسپلورر قرار دارند!

telecom-2011-17.jpg

در مدت برگزاری مسابقه ایرانسل، تقریبا کل سالن بسته شده بود. شرکت‌هایی مانند سونی‌اریکسون نیز در نمایشگاه به حاضرین جوایز خاصی را اهدا می‌کردند.

telecom-2011-18.jpg

پارس آنلاین از جمله ISPهای حاضر در تله‌کام امسال بود.

telecom-2011-19.jpg

نکته جالب درباره نمایشگاه امسال، همزمانی برگزاری تله‌کام با نمایشگاه لوازم‌های خانگی بود. به همین دلیل می‌توانستیم در بیرون سالن‌ها چنین تبلیغاتی را در کنار هم مشاهده کنیم!

لازم به ذکر است که نمایشگاه تله‌کام تا تاریخ ۲۷ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.