مسابقه بزرگ برنامه نویسی سامسونگ

نوشته آرش زاد 24 فروردين 1390

از ابتدای فروردین ماه امسال، شرکت سامسونگ با هدف ترغیب فعالان برنامه‌نویسی و دانشجویان حوزه نرم‌افزار جهت تولید برنامه‌های کاربردی فارسی بر پایه سیستم‌عامل‌های Bada و Android، اقدام به برگزاری مسابقه ویژه‌ای نموده است. این مسابقه که به ۲ گروه‌بندی مختلف برای هر سیستم تقسیم می‌شود، شامل برنامه‌نویسی برای دسته برنامه‌های کاربری (Applications) و بازی‌ها (Games) می‌گردد.

samsung-bada-android-table.jpg

علاقه‌مندان به این حوزه جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ شروع برنامه (فاز اول)، اپلیکیشن‌های طراحی شده خود را از تاریخ ۱ الی ۳۱ خرداد برای دبیرخانه این طرح در سایت Badaos ارسال نمایند. پس از اتمام زمان‌بندی و در فاز دوم، کاندیداها توسط داوران مسابقه انتخاب شده و تست برنامه‌ها برای بررسی کیفیت لازم بر روی تلفن‌های سامسونگ آغاز خواهد شد. تست اپلیکیشن‌ها با ارسال یک مدل از گوشی‌های سامسونگ برای منتخبین و توسط خود آن‌ها صورت خواهد گرفت. در پایان نیز، مجموعه داوران مجرب و تعدای از کاربران حرفه‌ای این بخش، منتخبین نهایی مسابقه را معرفی خواهند کرد.

جوایز نقدی در نظر گرفته شده جهت هر دو بخش برنامه‌های کاربردی و بازی‌ها به ترتیب برای نفرات اول، دوم و سوم مبالغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰، ۳۰.۰۰۰.۰۰۰ و ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال می‌باشد. لازم به ذکر است که این جوایز برای هز دو دسته سیستم‌عامل‌های بادا و آندروید به صورت جداگانه اهدا خواهد شد.

برای شرکت در مسابقه، شرایط زیر مد نظر خواهد بود:

۱. برنامه‌های نوشته شده فقط بر پایه سیستم‌های Android و Bada طراحی شوند.
۲. قابلیت پشتیبانی کامل زبان فارسی در برنامه‌های طراحی شد می‌بایست رعایت گردد.
۳. برنامه‌های انتخاب شده تا ۱ سال حق استفاده کامل (مالکیت مادی و معنوی) توسط شرکت سامسونگ را خواهند داشت.
۴. برنامه‌ها باید عاری از هرگونه کد یا فایل مخرب باشند.

شیوه انتخاب اپلیکیشن‌های منتخب نیز بر اساس ۴ شرط زیر صورت خواهد گرفت:

۱. سهولت استفاده از برنامه: کاربرپسند بودن (User Friendly) مهم‌ترین بخش این شرط است. برنامه‌های طراحی شده می‌بایست دارای ظاهر حرفه‌ای و مناسب برای استفاده کاربر باشند.
۲. واسط گرافیکی مناسب: محیط طراحی شده برنامه‌ها باید از رابط گرافیکی جذابی برخوردار باشد.
۳. کدنویسی با کیفیت: علاوه بر محیط ظاهری، برنامه‌ها باید دارای کدنویسی باکیفیتی باشند. استفاده از بهترین شیوه برای اجرای ایده برنامه، یکی از هدف‌های مد نظر در این قسمت است.
۴. انتخاب ایده: برنامه‌های طراحی شده می‌بایست دارای ایده اجرایی جالبی باشند. انتخاب ایده مناسب برای طراحی اپلیکیشن امتیاز ویژه‌ای را برای برنامه‌نویسان در بر خواهد داشت.

سوالات و نظرات خود را در رابطه با این مسابقه می‌توانید در بخش نظرات وبلاگینا اعلام نمایید.

آپدیت:

مهلت شرکت در مسابقه از طرف سامسونگ تا تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۰ تمدید شد. علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه می‌توانند تا این تاریخ، برنامه‌های خود را به سایت بادا ارسال نمایند.