گوگل از مرورگرهای قدیمی پشتیبانی نخواهد کرد

نوشته آرمان حسینی 14 خرداد 1390

از جمله موارد مهمی که این روز‌ها بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری سعی در تغییر آن دارند، نسخه مرورگرهای مختلف است. در حال حاضر، مایکروسافت تلاش‌های بسیار زیادی برای به تاریخ پیوستن اینترنت اکسپلورر ۶ داشته که تا حدی نتیجه داده است و بسیاری از مردم از این نسخه پیر و ناامن مهاجرت کرده‌اند، اما به علت پیشفرض بودن این نسخه در برخی از ویندوز‌ها، همچنان برخی از افراد از آن استفاده می‌کنند که بیشتر آن‌ها را افراد آماتور تشکیل می‌دهند.

browser-google-abandon.jpg

به تازگی گوگل اطلاعيه‌ای را منتشر کرده است که طی آن اعلام شده؛ از اول آگوست امسال، این شرکت سرویس‌های خود را بر روی مرورگر‌های با نسخه‌های پایین‌تری که اعلام کرده است، غیر فعال می‌کند. این نسخه‌ها شامل نسخه 3.5 فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر ۷ و سافاری ۳ می‌باشد که تمام نسخه‌هایی که از این لیست پایین‌تر باشند، در آن‌ها سرویس‌های گوگل غیر فعال می‌شود و کاربران امکان استفاده را نخواهند داشت و باید مروگر خود را به روز رسانی کنند.

گوگل با این اقدام خود قصد دارد که علاوه بر افزایش ضریب ایمنی کاربران در حین وبگردی، تمامی ویژگی‌های نوین همانند HTML ۵ را در طراحی صفحات به کار ببرد تا کاربران بتوانند از این زبان‌های جدید در طراحی بهره‌مند شوند و به طور کل چند مزیت را در کنار یکدیگر داشته باشند و بدین وسیله، محبوب‌ترین سایت‌ها را با آخرین تکنولوژی‌های طراحی و برنامه نویسی مشاهده کنند. گوگل با توجه به کاربران عظیمی که در سرتاسر جهان دارد، می‌تواند با این کار، به نوعی اکثر کاربران، حتی آنهایی که هنوز از نسخه‌های ابتدایی مروگر‌ها استفاده می‌کنند را به سوی به روز رسانی مرورگر‌ها سوق دهد.