ویندوز فون ۸ به‌طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند

نوشته آرش زاد 09 آبان 1391

فروردین امسال خبری در وبلاگینا منتشر شد که در آن ادعا شده بود ویندوز فون مایکروسافت به زودی از زبان فارسی پشتیبانی خواهد کرد. هرچند این خبر درواقع یک دروغ ۱۳ بود که حاصل ایده‌پردازی یکی از اعضای تیم ما به حساب می‌آمد اما چند ماه بعد مایکروسافت اعلام کرد که قرار است در ویندوز فون ۸ از ۵۰ زبان زنده دنیا پشتیبانی کند که مطمئنا یکی از آن‌ها زبان فارسی بود.

win-phone-8-farsi.jpg

روز گذشته پس از برگزاری کنفرانس ویندوز فون ۸ مایکروسافت، درخواست یکی از کاربران ایرانی در سایت صدای کاربران این شرکت مبنی بر اضافه شدن زبان و کیبورد فارسی به این سیستم‌عامل پاسخ داده شد و پرونده آن به وضعیت حل شده تغییر حالت داد.

ایمیلی که امروز به همه افرادی که به آن ایده امتیاز داده بودند خبر از این موضوع می‌دهد که می‌توان با خیال راحت از زبان و امکانات فارسی در گوشی‌های جدید ویندوز فون ۸ استفاده کرد.

حالا ویندوز فون مایکروسافت پس از اندروید گوگل، دومین سیستم‌عامل موبایل جهان است که به‌طور پیشفرض روی کلیه نسخه‌های خود از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. ما امیدواریم این روند در سایر پلتفرم‌های نرم‌افزاری نیز مورد حمایت و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ دنیا از قبیل اپل نیز قرار بگیرد.