توییتر، تایملاین را با نمایش ویدیوهای Vine و تصاویر بزرگ‌تر به‌روز کرد

نوشته آرش زاد 08 آبان 1392

توییتر قابلیت پیش‌نمایش بزرگ تصاویر را در تایم‌لاین برای نسخه وب، اندروید و آی‌اواس فعال کرد. این قابلیت جدید تصاویر و ویدئوهای شبکه اجتماعی Vine را نیز در تایم‌لاین کاربران به نمایش می‌گذارد. توییتر روز گذشته نسخه‌های به‌روز شده اندرویدی و آی‌اواس اپلیکیشن‌هایش را به همراه تایم‌لاین جدیدش منتشر کرد. این اپلیکیشن‌های جدید بازتوییت، پاسخ‌دهی و انتخاب توییت‌های مورد علاقه را از طریق خود تایم‌لاین آسان‌تر می‌کنند.

توییتر

اگر شما از پیش‌نمایش‌ تصاویر جدید خوشتان نمی‌آید، می‌توانید روی iOS و اندروید این قابلیت را غیرفعال کنید اما ظاهرا برای انجام این کار روی وب تمهیدی اندیشیده نشده است.

این تغییر ظاهری، تغییر چشمگیری برای توییتر به حساب می‌آید. این شرکت دارد آهسته و پیوسته از نمایش متن‌های فشرده فاصله می‌گیرد و به سوی تجربه‌ رسانه‌ای غنی‌تر پیش می‌رود. با این وجود، کاربرانی که به دنبال قابلیت‌ها و سرعت بیشتر هستند و برای بررسی سریع اخبار به توییتر تکیه کرده‌اند احتمالا از دیدن این ساختار جدید راضی نخواهند بود. توییتر در ماه آگوست گذشته به دلیل کار روی تایم‌لاین برای تغییر نحوه نمایش پاسخ‌ به توییت‌ها با واکنش‌های منفی زیادی مواجه شد.

تصویری‌سازی بیشتر توییتر به جذب تبلیغات کمک می‌کند. وقتی وبسایت توییتر را برای بررسی ظاهر جدیدش باز کردم ، توییت تبلیغاتی ابتدای توییت‌های روی تایم‌لاینم خیلی بیشتر از قبل قابل توجه بود:

توییتر با معرفی شیوه فعلی نمایش توییت‌ها در سال ۲۰۱۱ برای این تغییرات آماده شد. این شرکت با مدل پیش‌نمایش‌ جدید عکس و ویدئو‌ی Vine به رقابت با اینستاگرام که سال گذشته از پشتیبانی از نمایش عکس‌ها در تایملاین توییتر سر باز زد، می‌پردازد.