بیش از ۸۵ هزار توییت در دقیقه

اسکار ۲۰۱۳ در توییتر و گوگل به موفقیت بزرگی دست یافت

نوشته مرضیه فلاح 08 اسفند 1391

هشتاد و پنجمین مراسم سالانه اعطای جوایز سینما (اسکار) یکشنه شب برگزار شد و ظاهرا افراد زیادی برای دیدن فیلم‌های مورد علاقه‌شان و بازیگران مرد و زنی که جوایز بزرگ این شب را دریافت می‌کنند، به تماشای تلویزیون نشستند. شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد ۸.۹ میلیون توییت درباره اسکار روی اینترنت ارسال شده‌است، این در حالی است که فیلم The Hunger Games با بازی جنیفر لارنس جایزه بیشترین جستجو در گوگل را با خود به خانه برده است.

the-oscars.jpg

جایزه بیشترین جستجو در گوگل هم به لارنس تعلق گرفت، به علاوه نام او در جستجوهای مربوط به لباس‌های مراسم فرش قرمز هم در مقام اول جای گرفت. سایر نامزدهای بیشترین جستجو، لینکلن با بازی دنیل دِی لوئیس، Les Miserables با بازی آن هِت‌وی و Life of Pi بودند. همچنین آرگو هم نامزد ششم بیشترین جستجو بوده است.

در مورد توییتر، ۲.۱ میلیون توییت طی مراسم فرش قرمز و ۶.۸ میلیون توییت هم در هنگام اجرای مراسم اصلی ارسال شده. با نگاهی به تعداد توییت‌ها در هر دقیقه توییتر قادر بود موضوعات داغ مورد بحث درباره مراسم را ببیند. جای تعجب نیست که آرگو به‌عنوان برنده بهترین فیلم امسال، با ۸۵۳۰۰ توییت بیشترین توییت‌ها را به خود اختصاص داد.

با یک جمع‌بندی پنج موضوعی که بیشترین توییت را در طی مراسم اسکار به خود اختصاص دادند، اجرای آهنگ اسکای‌فال توسط ادل با ۸۲۳۰۰ توییت در دقیقه، جایزه جنیفر لارنس به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن با ۷۱۶۰۰ توییت در دقیقه، جایزه ادل برای بهترین آهنگ اصیل با ۶۴۰۰۰ توییت در دقیقه و جایزه آن هت‌وی به عنوان بهترین بازیگر زن نقش مکمل با ۶۰۴۰۰ توییت در دقیقه، به ترتیب در این فهرست قرار می‌گیرند.