با تقسیم شرکت به دو مجموعه کوچک‌تر

احتمال فروش Blackberry توسط شرکت RIM

نوشته آرش زاد 05 تير 1391

در طول ماه‌های گذشته، خرید و فروش‌های زیادی در دنیای دیجیتال اتفاق افتاده است. کافی است کمی به گذشته بروید تا به فهرست مختلفی از شرکت‌های کوچک و بزرگی که توسط مجموعه‌های بالاتر خریداری شده‌اند برسید. حالا به نظر می‌رسد شرکت RIM گزینه بعدی این فهرست است تا در صورت یافتن خریدار، بخش تولید کننده گوشی‌های Blackberry مجموعه خود را به‌فروش برساند.

BlackBerry

آخرین معامله‌ای که در زمینه فروش شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های همراه اتفاق افتاد، مربوط به شرکت سازنده گوشی‌های لوکس Vertu بود که نوکیا آن‌را به یک شرکت خصوصی واگذار کرد.

اما بحران بازار تلفن‌های هوشمند برای برخی از شرکت‌ها به اندازه‌ای اوج پیدا کرده که برخی را مجبور به فروش واحدهای تولیدکننده می‌کند. این‌بار بر اساس گزارش‌هایی که توسط وب‌سایت‌های مختلف منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد شرکت RIM قصد دارد مجموعه خود را به دو بخش جداگانه تقسیم کند و واحد تولید کننده گوشی‌های هوشمند Blackberry را به شرکت دیگری واگذار نماید.

این در حالی است که RIM در نظر دارد شبکه داده و پیامی خود را حفظ کرده و توجه خود را روی محصولات موجود در آن بخش متمرکز نماید.

این موضوع بخشی از برنامه‌ای بود که مدیرعامل قبلی RIM آن‌را پیش از ترک شرکت اعلام کرده بود. هر چند که در حال حاضر هیچ کدام از این خبرها تایید نشده‌اند و مشخص نیست که منبع اصلی عنوان‌کننده این گزارشات از کجاست.

شرکت RIM یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های تلفن همراه در جهان را تولید می‌کند اما طبیعتا در بازار فعلی، قادر به رقابت با رقیبان بزرگی چون اپل و سامسونگ نیست و همین موضوع باعث می‌شود تا احتمال تغییر استراتژی اسن شرکت افزایش یابد.