با هدف آشنا کردن نظامیان با فناوری اطلاعات

مایکروسافت به سربازان آموزش رایگان و شغل می‌دهد

نوشته مرضیه فلاح 14 آبان 1392

روز دوشنبه، مایکروسافت اعلام کرد جهت انتقال سربازان ایالات متحده از زندگی نظامی به زندگی غیرنظامی ۱۶ هفته دوره رایگان فناوری اطلاعات و همینطور یک شغل تضمینی به آنان ارائه خواهد نمود. آکادمی سیستم و نرم‌افزار مایکروسافت در آکادمی فناوری اطلاعات این مجموعه برقرار خواهد بود و آموزشی ارائه می‌کند که نیازمند گذراندن مرحله بعدی و دنبال کردن آموزش تا تبدیل شدن به برنامه‌نویس، مهندس نرم‌افزار یا مدیر پروژه فناوری اطلاعات است. به گفته مایکروسافت در پایان دوره آموزشی، شرکت‌کنندگان به عنوان آزمایش کنندگان نرم‌افزار در مایکروسافت و یا Launch Consulting؛ یک شرکت مشاوره فناوری که این برنامه را مدیریت می‌کند، استخدام خواهند شد. با توسعه برنامه و زیاد شدن تعداد سربازها تضمین می‌شود که با همه آنها حداقل یکبار مصاحبه انجام شود.

soldiers-100067285-large.jpg

مایکروسافت اجرای آزمایشی این آکادمی را در واشنگتن آغاز کرده، جایی که حدود ۸۰۰۰ سرباز وظیفه قرار است از ارتش به زندگی شهری ایالات متحده وارد شوند.

برد اسمیت، معاون و مشاور عمومی مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت: “سربازان آمریکایی مهارت‌های رانندگی، نظم و انظباط و توانایی حل مسئله را که برای صنعت فناوری ضروری هستند به دست می‌آورند. آکادمی سیستم و نرم‌افزار مایکروسافت پلی است بین دو کار عالی، خدمت در ارتش ایالات متحده و خلق فناوری‌هایی که موجب پیشرفت زندگی می‌شوند.”

مایکروسافت از آن دسته شرکت‌های خصوصی است که به سربازان کمک می‌کند در ادارات غیر نظامی کار پیدا کنند. از سال ۲۰۰۱، نرخ بیکاری نظامیان خیلی بیشتر از ادارات غیرنظامی بود. اما مبارزات با پشتکار توسط دولت و شرکت‌های خصوصی که به دنبال نیروی کار منظم و با انگیزه بودند این نرخ را پایین آورد.

تعهد مایکروسافت به نظامیان به پیش از سال ۲۰۱۰ میلادی باز می‌گردد؛ زمانی که این شرکت یک پورتال اختصاصی جهت جذب نظامیان به مایکروسافت ساخت.

در سال ۲۰۱۰، این شرکت ۸ میلیون دلار پول نقد و نرم‌افزار رایگان را به چندین سازمان غیردولتی که برای کمک به انتقال سربازان از زندگی نظامی به زندگی غیر نظامی ساخته شده بودند اختصاص داد.

به گفته مایکروسافت برنامه آکادمی S&S در ادامه سال جاری در کالیفرنیا و تگزاس نیز آغاز خواهد شد. به گفته یکی از سخنگویان مایکروسافت در یک ایمیل، اعضای فعال در حال انتقال خدمت وظیفه از همه شاخه‌های ارتش و همینطور اعضای گارد ملی و امنیت که به مشاغل غیرنظامی خود بازمی‌گردند واجد شرایط شرکت در آکادمی هستند.