مارک‌زاکربرگ در سال ۲۰۱۲ پردرآمدترین مدیر عامل ایالات متحده بود

نوشته آرش زاد 04 آبان 1392

بر اساس یک گزارش جدید، مارک زاکربرگ، مدیر فیسبوک در سال گذشته و تاکنون بیشترین درآمد را در میان مدیران عامل ایالات متحده داشته است. طبق رتبه‌بندی GMI که حقوق دریافتی بیش از ۲۰۰۰ مدیرعامل شرکت‌های تجاری عمومی را تحلیل کرده است، مجموع دریافتی مدیرعامل فیس‌بوک در سال ۲۰۱۲ میلادی قریب به ۲.۳ میلیارد دلار بوده است؛ چیزی بیش از دو برابر حقوق مدیرعاملی که در همین لیست در مقام دوم دریافتی و پس از وی قرار دارد.

مارک زاکربرگ

تقریبا همه درآمد سال ۲۰۱۲ زاکربرگ مربوط به عرضه عمومی سهام فیس‌بوک است. از روزی که سهام فیس‌بوک به عموم فروخته شد، زاکربرگ ۶۰ میلیون سهم به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار فروخته است (گرچه بخش عمده آن پرداخت مالیات‌ها را پوشش داده است). علاوه بر این حقوق پایه وی در سال قبل ۵۰۰۰۰۰ دلار بوده است. با این حال این مبلغ از آغاز سال جاری به صورت نمادین به سالیانه تنها ۱ دلار تغییر یافته است.

ریچارد کیندر؛ مدیرعامل شرکت انرژی کیندر مورگان با مجموع دریافتی ۱.۱ میلیارد دلار نفر دوم لیست بود. از دیگر متخصصین فناوری که در گروه  ۱۰ نفر برتر این لیست قرار داشتند، تیم کوک مدیرعامل اپل (با ۱۴۳ میلیون دلار) و مدیر فروش این شرکت مارک بنیوف (با ۱۰۹ میلیون دلار) بودند.