وزیر امور خارجه ایران به طور رسمی به توییتر پیوست

منتخب نوشته آرش زاد 21 شهريور 1392

از اواسط تابستان امسال و پس از روی کار آمدن دولت جدید، حساب‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی با نام رئیس جمهور، وزیران و سایر سیاستمداران دولتی ساخته شد که هر یک به انتشار اطلاعات مربوط به فعالیت‌های دولت می‌پرداختند. یکی از حساب‌هایی که از بدو ورود به شبکه اجتماعی توییتر فعالیت گسترده و منسجمی داشت، حساب مربوط به دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران بود.

j-zarif-twitter.jpg

از طرفی، به دلیل عدم اعلام رسمی دولتمردان درباره فعالیت در شبکه‌های اجتماعی‌ای نظیر توییتر و تایید (Verify) نبودن حساب‌ها، همواره شک و تردیدهای مختلفی درباره اینکه آیا این حساب‌ها رسمی هستند یا خیر وجود دارد. حالا یک اتفاق بسیار ارزشمند در تاریخ فعالیت ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی رخ داده است و از امروز، وزیر امور خارجه ایران با داشتن حساب تایید شده توییتر، به طور رسمی در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کند.

این موضوع می‌تواند نوید خبرهای خوبی را برای کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران داشته باشد و زمزمه‌های رفع فیلتر آن‌ها را به واقعیت تبدیل کند.

لازم به ذکر است که تایید حساب‌های توییتر یا به درخواست مستقیم صاحبان حساب صورت می‌گیرد و یا اینکه خود این شبکه اجتماعی با تماس با چهره‌های معروف و مقامات، این پیشنهاد را به آنان اعلام می‌کند.

با توجه به فعالیت‌های مثبتی که طی چند ماه اخیر در شبکه اجتماعی توییتر رخ داده است، نظر شما درباره احتمال رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی در ایران چیست؟