اینتل به زودی برند مک‌آفی را با نام خود جایگزین می‌کند

نوشته آرش زاد 17 دي 1392

اواسط سال ۲۰۱۰ بود که اینتل خبر از خرید شرکت امنیتی مک‌آفی به قیمت ۷.۷ میلیارد دلار داد. حالا بیش از ۳ سال از آن تاریخ می‌گذرد و این شرکت تصمیم گرفته است تا نام جدیدی را برای محصولات امنیتی مک‌آفی انتخاب کند. اینتل امروز در حاشیه کنفرانس خبری خود در نمایشگاه CES اعلام کرد که از این به بعد محصولات برند مک‌آفی با نام Intel Security روانه بازار خواهند شد.

mcafee-600x300.jpg

هرچند این تغییر برند پس از گذشت چند سال در خریدهای شرکت‌های مختلف امری طبیعی به نظر می‌رسد اما احتمالا چنین اقدامی بی ارتباط به شهرت و سر و صداهای آقای جان مک‌آفی، بنیانگذار و مالک قبلی شرکت مک‌آفی نیست.

اینتل می‌گوید تغییر برند مک‌آفی از روی محصولات بعدی این شرکت که روانه بازار می‌شوند اعمال خواهد شد بنابر این کلیه کاربرانی که در حال حاضر از محصولات مک‌آفی استفاده می‌کنند، در نسخه آتی، برند اینتل را روی صفحه نرم‌افزارهای خود مشاهده خواهند کرد.

آقای جان مک‌آفی صبح امروز در پاسخ به این تصمیم اینتل به بی‌بی‌سی گفت که از این تصمیم اینتل بسیار خوشحال است “چرا که حالا دیگر نام او از روی بدترین نرم‌افزار موجود در جهان حذف شده است“.

اینتل در ادامه این تغییرات عنوان کرده است که قصد دارد راهکارهای امنیتی مک‌آفی را به زودی برای دستگاه‌های موبایل به طور رایگان عرضه کند.