اینستاگرام هم به جمع اپلیکیشن‌های فیلتر شده اضافه شد

نوشته آرش زاد 08 دي 1392

در حالی که طی ماه‌های گذشته اخبار مختلفی درباره تغییر روال فیلترینگ کشور و احتمال رفع فیلتر سایت‌هایی مانند فیسبوک به گوش می‌رسید، در عمل اوضاع فیلترینگ هر روز پیچیده‌تر از گذشته می‌شود. پس از مسدود شدن دسترسی به اپلیکیشن وی‌چت که همزمان با آن، نسخه‌ای ایرانی از آن توسط یک شرکت داخلی معرفی شد، به نظر می‌رسد حالا نوبت اپلیکیشن محبوب اینستاگرام رسیده است.

095fb99c704b11e3ac1a0e011c169464_8.jpg

کاربران داخل ایران از شب گذشته درباره عدم دسترسی خود به این سرویس اشتراک‌گذاری عکس در شبکه‌های اجتماعی نظرات مختلفی منتشر کرده‌اند. این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که در بعضی آی‌اس‌پی‌ها، دسترسی به محتوای اینستاگرام کماکان امکان‌پذیر است.

از جمله اتفاقاتی که طی هفته‌های گذشته در زمینه فیلترینگ رخ داده و کمتر رسانه‌ای شد، موضوع تغییر شیوه نمایش تصاویر در سرویس جیمیل بود. گوگل اعلام کرد که از این پس قصد دارد تصاویر را برای افزایش امنیت کاربران به شکل غیر مستقیم و از روی سرورهای خود لود کند. این تصاویر حالا از روی یکی از زیردامنه‌های https://googleusercontent.com لود می‌شوند که دسترسی به آن در ایران توسط کمیته فیلترینگ مسدود شده است.

به‌روز رسانی: به نقل از برخی خبرگزاری‌ها، شرکت ارتباطات زیرساخت فیلتر شدن سرویس اینستاگرام را تکذیب کرد. این شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر عکس مجددا در دسترس کاربران داخل ایران قرار گرفته است.