شرکت چینی برای سلطه جهانی نقشه می‌کشد

هوآوی به دنبال جهانی شدن تا ۵ سال آینده است

نوشته مرضیه فلاح 14 اسفند 1391

غول ارتباطات چینی، هوآوی، پیش‌بینی کرده‌است که می‌تواند در پنج سال آینده بزرگ‌ترین فروشنده تلفن‌هوشمند باشد. Wan Biao مدیر عامل هوآوی در هفته جاری در مصاحبه‌ای در نمایشگاه MWC بارسلونا گفت که شرکتش می‌تواند پیشرفت چشمگیری که اپل و سامسونگ در نیم‌قرن گذشته داشتند تکرار کند و حتی در آینده نزدیک جای آن‌ها را بگیرد.

AscendP2-HandsOn-02-580-75.JPG

Biao معتقد است گوشی‌های تاثیرگذاری مثل Ascend P2 که این هفته معرفی شد فقط آغازی برای رسیدن به هدف هستند، زیرا هوآوی به دنبال این است که نقش جهانی مهمی در زیرساخت موبایل داشته باشد. او در ادامه گفت:

اگر پنج سال بعد به عقب نگاه کنید، اپل خیلی کوچک است و سامسونگ شرکت خیلی بزرگی نیست. نمی‌توانید تصور کنید که در پنج سال آینده چه جایگاهی خواهیم داشت. حداقل در بین سه شرکت برتر خواهیم بود. حتی شاید نفر اول باشیم.

پرچمدار جدید در راه است

Biao می‌داند برای رسیدن به آیفون و گلکسی اس ۳ سامسونگ باید گوشی‌های پرفروش و مبتکرانه‌ای تولید کنند. وی در ادامه پیش‌بینی‌های بلند پروازانه شرکتش گفت: “فلسفه ما این است که در هر رنج قیمتی، هوآوی بهترین است و در رنج قیمت آیفون، نیمه دوم امسال ما پرچمدار جدیدی خواهیم داشت که هدفش جذب مشتری بیشتر است.”

فکر می‌کنید هوآوی بتواند طی پنج سال آینده طرفداران اپل و سامسونگ را به سوی خود بکشاند؟ یا اینکه بدبینی جهانی نسبت به ادعای جاسوسی بین‌المللی به خاطر ارتباط نزدیک این شرکت با دولت چین، از تسلط این شرکت بر بازار غرب جلوگیری خواهد کرد؟ شما چطور فکر می‌کنید؟