اینستاگرام دومین سال فعالیتش را با ۱۰۰ میلیون کاربر جشن گرفت

نوشته آرش زاد 17 مهر 1391

دو سال پیش بود که اپلیکیشن ساده اینستاگرام با ورودش به دنیای برنامه‌های آیفون توانست رفته رفته کاربران زیادی را به سوی خود جذب کند. این مجموعه موفق شد در مدت کوتاهی فیسبوک را به خریدش ترغیب نماید تا نهایتا با قیمت ۳۰۰ میلیون دلار، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان با بیش از ۱ میلیارد کاربر را صاحب بزرگ‌ترین شبکه اشتراک‌گذاری تصویر مبتنی بر موبایل نماید.

instagram

اینستاگرام در حالی ۲ سالگی خود را جشن می‌گیرد که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر ثبت‌نام شده و بیش از ۵ میلیارد تصویر ارسال شده دارد. بر اساس گزارشات اعلام شده، این سرویس هر ماه حدود ۱۰ میلیون کاربر جدید می‌گیرد که از هر دو پلتفرم اندروید و iOS هستند.

طبق مطلبی که وب‌سایت All Things D منتشر کرده است، در ماه آگوست میلادی کاربران آمریکایی تلفن‌های هوشمند مدت زمان بیشتری را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تر به اینستاگرام نسبت به توییتر سر زده‌اند.

این آمار نشان می‌دهد اینستاگرام حدود ۷.۳ میلیون کاربر فعال روزانه دارد که ۲۵۷ دقیقه از زمان‌شان را در این اپلیکیشن سپری می‌کنند در حالی که کاربران فعال روزانه توییتر ۶.۹ میلیون نفر هستند و ۱۷۰ دقیقه از زمان خود را صرف این شبکه می‌نمایند.

با ملحق شدن اینستاگرام به فیسبوک، فعالیت این شبکه عکاسی موبایلی به روند گذشته خود ادامه پیدا کرده است. چند پیش نسخه ۳.۰ این برنامه با اضافه شدن امکانات جدیدی عرضه شد. باید دید این آمار و گزارشات در سال آینده چگونه برای اینستاگرام تعریف خواهند شد.