اندروید صاحب ۵۰ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا شد

نوشته آرش زاد 15 تير 1391

رشد استفاده از پلتفرم اندروید با سرعت هر چه تمام‌تر در حال تصاحب بازار سیستم‌های عامل در سراسر جهان است. در حال حاضر آمریکا آخرین کشور موجود در این فهرست که بیش از نیمی از کاربران از تلفن‌های هوشمند اندرویدی در آن استفاده می‌کنند.

Android MWC 20121

بر اساس آمار منتشر شده در سایت ComScore، در بازه زمانی ۳ ماهه منتهی به ماه می ۲۰۱۲، اندروید صاحب ۵۰.۹ درصد از کل سهم بازار سیستم‌های عامل در آمریکا بوده است در حالی که iOS اپل دارای ۳۱.۹ درصد از سهم بازار است.

در رتبه سوم این فهرست نیز RIM با ۱۱.۴ درصد از سهم بازار قرار گرفته است. مایکروسافت با ویندوز و نوکیا با سیمبین نیز به ترتیب ۴ و ۱.۱ درصد از بازار کشور آمریکا را در اختیار دارند.

اما در بخش شرکت‌های برتر در زمینه تلفن‌های هوشمند در بازار آمریکا، سامسونگ با در اختیار داشتن ۲۵.۷ درصد رتبه نخست را دارد. شرکت ال‌جی با ۱۹.۱ درصد از کاربران رتبه دوم را در اختیار دارد و پس از آن نیز اپل با ۱۵ درصد رتبه سوم را کسب کرده است. موتورولا با ۱۲ درصد و اچ‌تی‌سی با ۶.۱ درصد رتبه‌های بعدی این فهرست را از آن خود کرده‌اند.

با نگاهی گذرا به این فهرست می‌توان دریافت که رشد و محبوبت پلتفرم اندروید با توجه به تعداد دستگاه‌هایی که طی هر ماه از کمپانی‌های مختلف به بیرون عرضه می‌شود، رو به افزایش است. طرفداران اپل این موضوع را به اجرای اندروید روی صدها مدل گوشی مختلف ارتباط این می‌دهند. اپل در حال توانسته سهم بازاری با این میزان را در اختیار داشته باشد که در هر سال تنها یک مدل را معرفی می‌کند.

اما این آمار می‌تواند تا انتهای سال دستخوش تغییرات جالبی شود. عرضه مدل جدید آیفون و نیز ورود گوشی‌های ویندوز فون ۸ می‌توانند فهرست بالا را دچار تحول دیگری نمایند. شما اینطور فکر نمی‌کنید؟