گوگل از طراحی جدید جیمیل رونمایی کرد

نوشته آرش زاد 08 خرداد 1392

شرکت گوگل امروز با انتشار خبری در وبلاگ رسمی جیمیل، از نسخه جدید این سرویس رونمایی کرد. طراحی جدید جیمیل که به منظور کنترل بهینه ایمیل‌ها و ارتباطات کاربران انجام شده است، برای پلتفرم‌های وب و موبایل اپلیکیشن در دسترس قرار خواهد گرفت.

desktop-gmail.jpg

برای کاربران نسخه وب، طرح جدید شامل قابلیتی است که به کمک آن می‌توان ایمیل‌ها را دسته‌بندی کرد. ایمیل‌ها می‌توانند در دسته‌بندی‌هایی مانند اصلی، اجتماعی، پیشنهادات و اطلاعیه‌ها قرار بگیرند. همچنین کاربران این امکان را خواهند داشت تا بتوانند به سادگی، ایمیل‌های دریافتی خود را با کشیدن، به هر یک از دسته‌بندی‌های دلخواه منتقل کنند.

Gmail

گوگل این تغییرات را در نسخه موبایل جیمیل برای اندروید و iOS نیز اعمال کرده است و کاربران این اپلیکیشن‌ها می‌توانند به زودی تغییرات ایجاد شده در این برنامه را تجربه کنند. این اپلیکیشن حالا یک منوی کناری دارد که می‌توان در آن، دسته‌بندی‌های ایمیل‌ها و همچنین تگ‌های هوشمند را مشاهده کرد.

البته طبیعتا گوگل این اجازه را به شما می‌دهد تا در صورتی که از تغییر طراحی فعلی راضی نبودید، به طراحی قبلی و حالت کلاسیک جیمیل بازگردید.

اگر هنوز نسخه جدید جیمیل را مشاهده نمی‌کنید به این دلیل است که فعلا همه کاربران امکان استفاده از آن را ندارند و گوگل طی هفته‌های آتی اپلیکیشن جدید را برای همه افراد عرضه خواهد کرد. نسخه جدید جیمیل برای وب نیز به زودی گزینه Configure inbox را به بخش تنظیمات اضافه خواهد کرد تا بتوانید به کمک آن، دسته‌بندی‌های جیمیل را مدیریت کنید.