باریک‌تر و سبک‌تر همراه با اندروید ۴.۳

گوگل به طور رسمی از نکسوس ۷ جدید رونمایی کرد

نوشته آرش زاد 03 مرداد 1392

همانطور که امروز درباره تبلت جدید گوگل برای شما گفتیم، این شرکت در مراسمی که ساعاتی پیش برگزار کرد، از مدل جدید تبلت ۷ اینچی خود رونمایی کرد. نکسوس ۷ جدید دستگاهی باریک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی است که همراه با اندروید نسخه ۴.۳ عرضه خواهد شد.

20130724-09150545--IMG_1037_verge_super_wide.JPG

Sundar Pinchai رئیس بخش کروم در گوگل، امروز ماموریت داشت تا در کنار معرفی تبلت جدید شرکتش، به پرده‌برداری از نسخه جدید اندروید و بخش‌های دیگری از برنامه‌های گوگل بپردازد. او همچنین آمارهای جالبی را درباره بازار تبلت‌های اندرویدی ارائه کرد. بر اساس این آمار، تقریبا از بین هر ۲ تبلتی که در بازارهای جهانی فروخته می‌شوند، یکی از آن‌ها اندرویدی است.

آقای پیچای درباره گوگل پلی هم گفت که این فروشگاه رکورد ۵۰ میلیارد دانلود را پشت سر گذاشته است.

نکسوس ۷

گوگل سال گذشته با معرفی اولین تبلت خود، عزمی جدی برای ورود به این بازار در حال رشد از خود نشان داد و حالا، تصمیم گرفته است با به روز رسانی این خط، اهداف بعدی خود را دنبال کند.

20130724-09163513--IMG_1045_verge_super_wide.JPG

نکسوس ۷ جدید تقریبا همان مشخصاتی را دارد که پیش از این درباره‌ش انتظار می‌رفت؛ ۲ میلی‌متر باریک‌تر از نکسوس ۷ قبلی و ۵۰ گرم سبک‌تر.

این تبلت دارای یک صفحه نماش ۷ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل (با ۳۲۳ پیکسل در هر اینچ) است. صدای خروجی ۵.۱، پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۵ گیگاهرتزی اسنپ دراگون S4 Pro همراه با ۲ گیگابایت رم، اندروید ۴.۳ و یک باتری قدرتمندتر، از جمله دیگر مشخصه‌های این دستگاه به شمار می‌روند.

تبلت جدید نکسوس ۷ بالاترین رزولوشن را در بین تبلت‌های فعلی بازار در اختیار دارد و باتری آن می‌تواند تا ۹ ساعت مداوم به اجرای ویدیو یا ۱۰ ساعت مرور وب بپردازد. نکسوس ۷ همچنین یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین ۱.۲ مگاپیکسلی برای مکالمه دارد.

این دستگاه در سه مدل ۱۶ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایتی همراه با پشتیبانی از شبکه LTE روانه بازار شود. قیمت نکسوس ۷ جدید از ۲۲۹.۹۹ دلار آغاز می‌شود و قرار است از ۳۰ جولای ۲۰۱۳ (۵ روز دیگر) وارد بازارهای جهانی شود.