گوگل تمایلی برای ساخت اپلیکیشن‌های ویندوز ۸ و ویندوز فون ۸ ندارد

نوشته آرش زاد 23 آذر 1391

با وجود اینکه شرکت‌ها و توسعه دهندگان زیادی در حال کار روی تولید اپلیکیشن‌های محبوب خود برای ویندوز ۸ و ویندوز فون ۸ مایکروسافت هستند، گوگل یکی از معدود مجموعه‌هایی است که قصد دارد رویه دیگری را در پیش بگیرد.

google-plus-man.jpg

به‌نظر می‌رسد گوگل قصد ندارد اقدامی برای تولید اپلیکیشن‌های خاصی نظیر جیمیل برای رابط کاربری اختصاصی مترو و پلتفرم ویندوز فون ۸ انجام دهد. این موضوع را روز گذشته Clay Bavor مدیر محصولات گوگل بصورت عمومی عنوان کرده است.

گوگل می‌گوید با توجه به عدم علاقه آن‌ها، این شرکت از هرگونه تولید اپلیکیشن برای سیستم‌عامل جدید مایکروسافت دست نگه داشته است.

Bavor گفته است که شرکتش در اینکه کجا زمان و منابع خود را صرف کند “بسیار محتاط” است و گوگل تنها جایی می‌رود که کاربران آن‌جا باشند و در حال حاضر “آن‌ها در ویندوز فون یا ویندوز ۸ نیستند“. هرچند که به مرور زمان ممکن است این تصمیم گوگل تغییر کند اما به نظر می‌رسد در حال حاضر آن‌ها واقعا برنامه‌ای در این زمینه ندارند.

گوگل در حال حاضر بیشتر زمان و توان خود را روی توسعه و بهبود اپلیکیشن‌های خود برای پلتفرم‌های اندروید و iOS می‌گذارد چرا که طیف وسیع کاربران موبایل آن‌ها روی این دو اکوسیستم حضور دارند. Bavor همچنین اشاره کرده است که گوگل در سال ۲۰۱۳ “سرمایه‌گذاری‌های بزرگی” روی بخش موبایل انجام خواهد داد و اپلیکیشن‌های موبایلی که در حال حاضر از طرف این مجموعه تولید شده‌اند، فقط “نسخه‌های اولیه” هستند.

شاید کاربران ویندوز ۸ و ویندوز RT از شنیدن این خبر چندان خوشحال نشوند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که تنها زمانی عدم حضور گوگل در بخش اپلیکیشن‌های مخصوص رابط کاربری متروی مایکروسافت اهمیت پیدا می‌کند که کاربران زمان بیشتری را نسبت به برنامه‌های دسکتاپ در این رابط کاربری بگذرانند اما این موضوع به همان نسبت برای پلتفرم ویندوز فون ۸ دارای اهمیت است.