ظاهری جدید برای سرویس‌های گوگل

نوشته آرمان حسینی 11 تير 1390

گوگل در این ماه بسیار فعال عمل کرده است؛ از تغییرات آزمایشی صفحه اصلی و نتایج موتور جستجو گرفته تا معرفی شبکه اجتماعی جدید خود با نام گوگل پلاس که این روز‌ها با دعوت‌نامه خود و محیط متفاوت، بسیاری از افراد را سرگرم کرده است. از جمله آخرین تغییرات گوگل که در وبلاگ رسمی آن نیز بدان اشاره شده است، می‌توان به دو قالب جدید در جیمیل و تغییر برخی از قسمت‌های سرویس تقویم اشاره کرد.

gmail-refresh-1new.jpg

در جی‌میل با توجه به قالب‌های اضافه شده می‌توانید به راحتی به قسمت تنظیمات و مدیریت تم بروید و دو تم جدید را با نام Preview و Preview Dense را انتخاب و مشاهده کنید. در این تم‌ها تغییراتی همانند عوض شدن رنگ‌ و اندازه دکمه‌های جستجو و Compose دیده می‌شود. رنگ پس زمینه هر دو تم نیز به صورت کامل و یکدست؛ سفید رنگ شده است و برخی از دکمه‌ها با رنگ بندی متفاوت خود، قالب را از حالت یکنواختی در آورده‌اند.

برای سرویس تقویم گوگل نیز تغییراتی ایجاد شده است؛ از این پس لیست‌های تقویم به صورت ماهیانه درون تقویم می‌تواند مخفی و جمع شود به طوری که طبقه بندی آن راحت‌تر می‌شود و می‌توانید هر ماه را به صورت جداگانه تفکیک کنید. در قسمتی دیگر از تقویم نیز امکان جابه‌جایی بین متن و آیکون اضافه شده است که در هنگام کار با تقویم متوجه این تغییرات خواهید شد. برای مشاهده تقویم با امکانات جدید باید همانند جی‌میل به قسمت تنظیمات بروید. گوگل به تازگی موجی از تغییرات ظاهری را در بین سرویس‌های خود راه انداخته است و ممکن است هر روز یک تغییر جدید در سرویس‌های تحت پوشش خود بدهد. در واقع باید کم کم منتظر دیدن ظاهر و سبک جدید Google+ در همه سرویس‌های این شرکت باشیم.