آیا فیس‌بوک، اینستاگرام را به دنیای وب وارد خواهد نمود؟

نوشته محمد حسین ملک 03 مرداد 1391

بعد از خرید جنجال برانگیز Instagram توسط شبکه اجتماعی فیس‌بوک، این بار شایعاتی از گسترش این برنامه توسط غول شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسد. اگر تاکنون سری به سایت Instagram زده باشید، با امکانات بسیار محدود سایت این برنامه آشنا هستید. وبسایت این اپلیکیشن پرمخاطب، تنها لینک دانلود برنامه‌ اندروید و iOS و گزینه‌هایی برای تغییر جزئیات اکانت را برای کاربران خود قرار داده است. اما با وجود یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی به عنوان خریدار این برنامه، آیا همه چیز به روال سابق باقی خواهد ماند؟

instagram.jpg

بر اساس شایعاتی که طراح وب، Cole Reinke مطرح نموده است، پروفایل کاربران به زودی در سایت اینستاگرام در دسترس قرار خواهد گرفت و آن‌ها قادر خواهند بود تا بر خلاف گذشته، از طریق سایت برنامه نیز پروفایل‌های خود و دیگران را مشاهده نمایند و به گشت و گذار در عکس‌های به اشتراک گذاشته شده مشغول شوند.

این شایعه زمانی توسط کول مطرح شد که او بعد از وارد کردن آدرس پروفایل خود در مرورگر، با پیغام خطای ۴۰۴ مواجه شده. بعد از این اتفاق، کول ادعا می‌کند که وبسایت برای چند دقیقه از دسترس خارج شده و او با گذشت چند ساعت، دیگر با چنین پیغامی مواجه نشده است.

با توجه به صحبت‌های این طراح وب و پیش زمینه‌ای که از شبکه اجتماعی بزرگی چون فیس‌بوک وجود دارد، می‌توان تا حدودی نسبت به صحت شایعات مطرح شده در رابطه با گسترش Instagram در دنیای وب امیدوار بود. شما چه فکر می‌کنید؟