فیس‌بوک از App Center خود پرده برداری کرد

نوشته آرمان حسینی 19 خرداد 1391

اگر نگاهی جزیی به خدمات و محصولات شرکت‌های بزرگی همانند گوگل، اپل و مایکروسافت بیندازیم، می‌بینیم که هر یک از آنها، مارکت اپلیکیشن‌های پلتفرم خود را دارند. بعد از این کمپانی‌ها، نوبت به فیس‌بوک رسیده است تا نشان دهد چیزی برای کاربران خود کم نمی‌گذارد. هرچند فیس‌بوک پلتفرم اختصاصی ندارد اما قصد دارد ترکیبی از اپلیکیشن‌های کابردی را در این App Center قرار دهد. بیشتر تاکید فیس‌بوک روی اپلیکیشن‌هایی است که امکان برقرای ارتباط بین مردم را می‌دهد و وجه اجتماعی دارد.

facebook-app-center.jpg

هدف از راه اندازی این مرکز اپلیکیشن‌ها آنطور که از جانب مسئولان فیس‌بوک گفته شده، صرفا راحتی کاربر بوده است. به طوری که کاربران بتوانند خیلی راحت با دیدن توضیحات و تصاویر مربوط به اپلیکیشن‌ها محبوب و اجتماعی، در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون هیچ مشکلی، آنها را دریافت کنند. اپن App Center از طریق وب و موبایل قابل دسترسی است و اپلیکیشن مربوط به آن برای دو پلتفرم iOS و اندروید آماده شده است.

مرکز اپلیکیشن‌های فیس‌بوک به تازگی برای کاربران کشور امریکا فعال شده است و هنوز مشخص نیست که چه زمانی این مرکز دریافت اپلیکیشن‌ها برای تمامی کاربران در سرتاسر دنیا فعال شود. در حال حاضر ۶۰۰ اپلیکیشن رایج و کاربردی همانند اپ‌های پینترست، نایک پلاس و فوراسکوئر در این مارکت قرار داده شده است که تعداد آنها در حال افزایش است. نظر شما در رابطه با این امکان جدید فیس‌بوک چیست؟