تعداد کاربران فعال ماهانه در فیسبوک از مرز ۱ میلیارد نفر گذشت

نوشته آرش زاد 13 مهر 1391

صبح امروز به وقت محلی بر اساس متنی که مارک زاکربرگ منتشر کرد مشخص شد فیسبوک از مرز ۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه عبور کرده است. حالا بر اساس این آمار به‌راحتی می‌توان بیان کرد از هر ۷ نفر انسان روی کره زمین، دست کم ۱ نفر حداقل ۱ بار در ماه به فیسبوک مراجعه می‌کند.

Facebook-crowd-600-238.jpg

ماه ژوئن گذشته بود که فیسبوک بود خبر از عبور مرز ۹۵۵ میلیون کاربر فعال ماهانه را داده بود و بر اساس تخمین‌های گذشته، این شرکت امیدوار بود تا قبل از پایان یافتن سال ۲۰۱۲ بتواند به رکورد ۱میلیارد کاربر برسد.

مشخصه کاربر فعال ماهانه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در اعلام کاربران یک سرویس اینترنتی به حساب می‌آید. اما باید توجه داشت که این میزان شامل حساب‌های تقلبی که این روزها بحث‌های مختلفی را در رابطه با فیسبوک به همراه داشته نیز می‌شود.

بر اساس گزارش منتشر شده فیسبوک، این شبکه اجتماعی از ماه فوریه سال ۲۰۰۹ تا کنون شاهد ایجاد ۱.۱۳ تریلیون لایک، ۱۴۰.۳ میلیارد ارتباطات دوستی، ۲۱۹ میلیارد تصویر آپلود شده و ۱۷ میلیارد اعلام موقعیت مکانی توسط کاربرانش بوده است.

بنا به گفته مدیر این شبکه اجتماعی، کاربرانی که از نسخه موبایل وب فیسبوک استفاده می‌کنند بیش از مجموع کاربران اپلیکیشن‌های آیفون و اندروید هستند و همین موضوع نیز سبب شده از چند سال گذشته، توجه فیسبوک بیش از نسخه وب به نسخه موبایل خود معطوف شود.

مطمئنا طی ماه‌های آینده می‌توان باز هم شاهد افزایش تعداد کاربران فعال فیسبوک بود. باید دید که آیا رقیبان دیگر می‌توانند به این میزان از کاربران طی سال‌های آینده بشوند یا خیر.