آمار و ارقامی از اینترنت در سال ۲۰۱۱

منتخب نوشته آرش زاد 29 دي 1390

با اتمام سال ۲۰۱۱ میلادی، آمار و ارقام مختلفی از اینترنت منتشر شده است که ممکن است برخی از آن‌ها برای ما بسیار جالب به‌نظر برسد. سایت Pingdom که یکی از سرویس‌های ارائه‌دهنده آمار و ارقام مختلف است، در آخرین مطلب خود، اینترنت در سال گذشته را مورد بررسی قرار داده است.

pingdom-internet-users-2011.jpg

طبق آمار پینگ‌دام، در حال حاضر بیش از ۲.۱ میلیارد کاربر اینترنت در جهان وجود دارند و این تعداد، تقریبا برابر یک‌سوم از کل افراد ساکن روی زمین است که ۵۵۵ میلیون وب‌سایت مختلف (که ۳۰۰ میلیون آن‌ها در سال گذشته راه‌اندازی شده‌اند) به آن‌ها خدمات رسانی می‌کنند. خاورمیانه، دارای ۳ درصد از کل کاربران اینترنت در جهان است و در صدر این لیست، آسیا با ۴۴ درصد از کل کاربران اینترنت جهان قرار دارد.

همچنین آمار پینگ‌دام نشان می‌دهد که تا پایان ماه دسامبر سال قبل، اینترنت اکسپلورر با ۳۹ درصد، محبوب‌ترین مرورگر مورد استفاده کاربران بوده و پس از آن، گوگل کروم با ۲۸ درصد از کل کاربران جهان در رده دوم قرار دارد.

اما در مورد سرویس‌های تصاویر موجود روی وب نیز، سال گذشته اینستاگرام با رکورد ۱۴ میلیون کاربر ثبت‌نام شده در سرویس خود، یکی از آمارهای جالب این لیست را به‌خود اختصاص داده است و در هر ثانیه به‌طور میانگین، ۶۰ تصویر توسط این کاربران در این سرویس آپلود شده است.

در بخش ویدیوها، سال گذشته یوتیوب بیش از ۱ تریلیون بار ویدیوهای مختلف را پخش کرده است که به‌طور میانگین، سهم هر یک از افراد ساکن در زمین برای این مورد، ۱۴۰ ویدیو می‌شود.

تا پایان سال گذشته، تعداد ۳.۱۴۶ میلیارد اکانت ایمیل در سرویس‌های مختلف برای کاربران ایجاد شده است. این عدد برای تعداد ثبت‌نام‌های شبکه‌های اجتماعی ۲.۴ میلیارد و برای تعداد اکانت‌های سرویس‌های پیام‌رسان، ۲.۶ میلیارد نام کاربری را نشان می‌دهد.

از دیگر آمار جالب این لیست می‌توان به تعداد ایمیل‌های اسپم رد و بدل شده در سال گذشته اشاره کرد که از کل آن، میزان ۷۱ درصد ایمیل‌ها، جزء ایمیل‌های اسپم به‌حساب می‌آمدند. برای دیدن لیست کامل این آمار می‌توانید به Pingdom مراجعه کنید.