گوگل با ۴ میلیارد دلار به سراغ توییتر رفت!

نوشته آرش زاد 30 آبان 1389

اگر بخواهید گزارشی که به تازگی از سوی بخش اخبار مالی یاهو منتشر شده است را باور کنید، باید در جریان باشید که گوگل، اوایل سال جاری میلادی، پیشنهادی را برای خرید توییتر به این شرکت داد. هرچند که این پیشنهاد به صورت عمومی مطرح نشد اما ظاهرا از سوی توییتر نیز مورد قبول قرار نگرفت و توییتر مبلغ آن‌را توهین آمیز خواند. مبلغ این پیشنهاد ۲.۵ میلیارد دلار بوده که گویا توییتر آن‌را بسیار ارزان تلقی کرده است.

google-buy-twitter.jpg

اما ظاهرا گوگل دست از تلاش برنداشت و دوباره پیشنهاد دیگری را حدود ۳ ماه پیش به توییتر ارائه کرد؛ این بار به ارزش ۴ میلیارد دلار با به عبارتی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان! اما طبق شواهد، توییتر این پیشنهاد گوگل را نیز رد کرد و آن‌را نپذیرفت!

از طرفی همزمان با پیشنهاد گوگل، گویا مایکروسافت نیز پیشنهاد مشابهی را به توییتر ارائه داده است. رویترز چند روز پیش در یکی از مقالاتش عنوان کرد که ارزش فعلی توییتر، مبلغی حدود ۳ میلیارد دلار است و این یعنی پیشنهاد ۴ میلیاردی گوگل، ۱ سوم بالاتر از ارزش فعلی این سایت است. شاید عمومی نکردن این پیشنهادات از سوی توییتر به دلیل بالا بردن قیمت پیشنهاد دهنگانش باشد و شاید هم این سایت اصلا قصد فروش خود را نداشته باشد! به هرحال اگر چند وقت دیگر خبر خرید توییتر توسط یکی از غول‌های بزرگ دنیای فناوری را شنیدید تعجب نکنید، فقط باید منتظر ماند و دید که آیا این فروش میلیاردی اصلا صورت می‌گیرد یا خیر و این‌که چه کسی برنده این دوئل بزرگ خواهد شد. نظر شما چیست؟