معرفی هفته: سرعت بارگزاری سایت شما چقدر است؟

نوشته آرش زاد 21 بهمن 1390

بسیاری از مدیران سایت‌ها و وبلاگ‌ها، برای طراحی سایت خود تلاش می‌کنند تا با توجه به سرعت اینترنت کاربران، بهینه‌سازی‌های مختلفی را روی حجم قالب و محتوای آن انجام دهند. برای چنین موردی، موضوعات زیادی می‌توانند دخیل باشند که از جمله آن‌ها می‌شود به حجم تصاویر استفاده شده در طرح، تعداد درخواست‌های مربوط به هر فایل، سرور و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

Pingdom-Tools-page-test-1.jpg

اگر جزء افرادی هستید که سایتی را مدیریت می‌کنید و یا حتی وبلاگ شخصی‌ای دارید، ممکن است تابحال از دوستان و نزدیکان خود درباره سرعت بارگزاری آن پرسیده باشید؛ این‌که سایت‌تان برای هر کدام از آن‌ها با چه سرعتی باز می‌شود.

Pingdom-Tools-page-test-2.jpg

سرویس Full Page Test سایت Pingdom به شما این امکان را می‌دهد تا به‌سادگی بتوانید اطلاعات زیادی درباره سرعت بارگزاری صفحات سایت خود، تعداد درخواست‌ها و بسیاری موارد را به‌دست آورید.

از جمله مزایای این سرویس می‌توان به دسترسی سریع به آن، بدون نیاز به ثبت‌نام اشاره کرد. تنها کافی است به این آدرس رفته و نام دامنه خود را در کادر مورد نظر وارد نموده و روی Test Now کلیک کنید. پس از آن، در زیر این کادر، حجم کلی صفحه، زمان بارگزاری، امتیاز ۰ تا ۱۰۰ و چندین معیار مختلف دیگر برای سنجش کیفیت فنی سایت خود را مشاهده خواهید کرد.

این سرویس اطلاعات را در جدول‌های مختلفی به شما نمایش می‌دهد و به‌سادگی می‌توانید آن‌ها را از یک‌دیگر تفکیک و بررسی نمایید. برای استفاده از این سرویس، به این لینک مراجعه کنید.