وبلاگی برای فروش!

نوشته آرش زاد 18 فروردين 1387

افراد زیادی در اطراف ما وجود دارند که خواهان داشتن یک وبلاگ شخصی هستند و از طرفی هم اطلاعات لازم در مورد این کار را ندارند و یا اصلا به دنبال دردسر اولیه این کار نیستند. اینجاست که فرصت مناسب برای شما فرا می رسد! آنجلا بوث، مدیر وبلاگ Dollars2blog در یکی از مقاله هایش بیان می‌کند که در اینگونه مواقع، می‌توانید وبلاگی را به قصد فروش راه اندازی کنید. او حتی مراحل انجام چنین کاری را به دقت برای کاربرانش توضیح داده! مدیر جدید چنین وبلاگی، مراحل اولیه کار را توسط شما گذرانده و پس از به دست گرفتن وبلاگ، تنها نیاز به ارسال پست دارد!

For Sale

اگر از وبلاگ نویسی لذت می برید می‌توانید از همین حالا وبلاگی را جهت فروش آماده کنید! توجه داشته باشید که این یک وبلاگ همگانی نیست بلکه باید ویژگی هایی را داشته باشد که قابل خرید باشد. مراحل اولیه کار (در صورت پشتکار شما!) چندان سخت نیست.

یافتن موضوع برای وبلاگ: شما می‌توانید هر مبحث مورد علاقه خود را برای این وبلاگ در نظر بگیرید. اما باید در نظر داشته باشید که موضوع سود بخشی را برای آن در انتخاب کنید تا از همه نظر مفید باشد.

بررسی کلمات کلیدی: مرحله بعدی جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر درباره موضوع انتخابی شماست. بیشترین کلمات جستجو شده کدامند؟ چند مورد از عمده ترین آن ها را به ذهن بسپارید.

خریدن آدرس دامنه: برای وبلاگ، دامینی تهیه کنید. بهتر است که نام دامنه مورد انتخاب شما با موضوع وبلاگ هماهنگی داشته باشد.

ساخت وبلاگ با دامنه انتخابی: حالا وقت آن می رسد که وبلاگی را با دامین خریداری شده راه اندازی کنید. برای این کار باید فضای مورد نیاز آن را نیز تهیه کنید. پس از آن هم از برنامه های مدیریت محتوا مانند مووبل تایپ و یا وردپرس برای مدیریت آن استفاده کنید.

نوشتن محتوا: تعدادی پست در رابطه با موضوع تان بنویسید. حدودا 5 تا 10 مطلب کافی به نظر می رسد. آن ها را روی وبلاگ ارسال کنید.

سفارشی کردن وبلاگ: در این مرحله می‌توانید قالب وبلاگ را متناسب با موضوع تغییر دهید و یا پلاگین های مفید را روی وبلاگ نصب کنید تا از امکانات بیشتری برخوردار شود. حتی می‌توانید در آن از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. اگر وبلاگ تان در آمدی داشته باشد بهتر فروش می‌رود!

ارائه وبلاگ برای فروش: خوب، خسته نباشید! بعد از انجام مراحل بالا تقریبا کار شما به اتمام می رسد و نوبت به حراج گذاشتن وبلاگ است. برای این کار سایت های زیادی وجود دارند. توصیه می کنم برای فروش آن به انجمن ها مراجعه کنید و وبلاگتان را پس از ارائه مشخصات لازم به بالاترین قیمت به فروش برسانید!

انجام چنین کارهایی شاید نقطه آغازی باشد برای بالا بردن سطح کیفی و اجتماعی وبلاگستان فارسی و به نوعی هم سطح کردن آن با دیگر مجامع وبلاگ نویسی. متاسفانه وبلاگستان ما از نظر منبع در آمد برای وبلاگ نویسانش بسیار مظلوم واقع شده این در حالی است که در دیگر نقاط، وبلاگ هایی وجود دارند که به کاربرانشان آموزش کسب در آمد مکفی از وبلاگ را می دهند! پس نیازی به تاخیر نیست، همین حالا اقدام کنید!