قیمت ارتقاء ویندوز ۸ از نسخه‌های پیشین مشخص شد

نوشته آرش زاد 13 تير 1391

مایکروسافت روز گذشته با انتشار مطلبی در وبلاگ خود، هزینه به‌روز رسانی سیستم‌های عامل ویندوز XP، ویستا و ویندوز ۷ را به سیستم‌عامل جدید ویندوز ۸ مشخص کرد. کاربرانی که در حال حاضر یکی از این سه نسخه از سیستم‌عامل را مصرف می‌کنند می‌توانند با پرداخت هزینه ۳۹.۹۹ دلار، سیستم‌عامل خود را به ویندوز ۸ به‌روز رسانی نمایند.

این به‌روز رسانی که همزمان با عرضه نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز ۸ قابل دسترسی است، همراه با یک راهنمای قدم به قدم عرضه می‌شود که کاربران را از تغییرات مورد نیاز قبل از نصب نسخه جدید سیستم‌عامل روی کامپیوتر خود مطلع می‌کند.

بسته به نوع سیستم‌عامل، هر کدام از به‌روز رسانی‌ها می‌توانند برخی تنظیمات را از سیستم‌عامل گذشته روی ویندوز ۸ منتقل نمایند. این مورد برای ویندوز XP تنها محدود به فایل‌های شخصی می‌شود در حالی که کاربران ویندوز ویستا می‌توانند علاوه بر فایل‌های شخصی، تنظیمات کلی سیستم‌عامل خود را به نسخه جدید منتقل کنند. افرادی هم که قصد به‌روز رسانی سیستم‌عامل خود از ویندوز ۷ را دارند، امکان انتقال فایل‌های شخصی، تنظیمات و نیز برنامه‌های خود را به سیستم‌عامل جدید خواهند داشت.

همچنین مایکروسافت قرار است بسته به‌روز رسانی خود را با قیمت ۶۹.۹۹ دلار به‌صورت DVD از طریق فروشگاه‌های رسمی خود و یا از طریق سفارش آنلاین عرضه نماید.