سامسونگ چهارمین کهکشان خود را معرفی کرد

نوشته آرش زاد 25 اسفند 1391

ساعاتی پیش، سامسونگ در مراسمی که وعده برگزاری آن را در شهر نیویورک ایالات متحده داده بود، از چهارمین کهکشان خود رونمایی کرد. Galaxy S4 به‌عنوان پرچمدار جدید این شرکت دقیقا شبیه به تصاویری است که پیش از آغاز این مراسم در سایت‌ها و خبرگزاری‌های تکنولوژی لو رفته بود.

LB_1769.jpg

این تلفن هوشمند یک صفحه ۵ اینچی فول اچ‌دی Super AMOLED با کیفیت ۴۴۱ پیکسل در هر اینچ دارد. پشتیبانی از شبکه 4G در کنار داشتن بلوتوث نسخه ۴، IR LED و وجود سنسورهای دماسنج و رطوبت سنج، از جمله ویژگی‌های بارز گلکسی اس ۴ به حساب می‌آیند.

سامسونگ از یک رم ۲ گیگابایتی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برای عکسبرداری و دوربین ۲ مگاپیکسلی برای مکالمه و یک باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپری در گوشی جدیدش استفاده کرده است. پردازنده این دستگاه در مدل جهانی آن، Exynos 5 و در مدل عرضه شده برای بازار آمریکا، Snapdragon S4 کوالکام خواهد بود. اما علاوه بر این‌ها، تکنولوژی‌های جدیدی هم در این دستگاه دیده می‌شوند.

DSC_2369-hero.jpg

قابلیت Dual Camera با کاربران این تلفن هوشمند اجازه می‌دهد تا بتوانند همزان از هر دو دوربین گوشی برای تصویربرداری استفاده کنند. ویژگی Drama Shot نیز این گوشی را قادر می‌سازد تا در مدت ۴ ثانیه ۱۰۰ شات مختلف از یک صحنه را ثبت کند. پس از آن می‌توانید بهترین شات ممکن را از بین تصاویر ضبط شده انتخاب نمایید.

یکی دیگر از ویژگی‌های موجود در گلکسی اس ۴، S Translator است. این برنامه یک مترجم لحظه‌ای است که می‌تواند ۹ زبان مختلف را از متن به گفتار و از گفتار به متن تبدیل نماید.

وجود قابلیت S Voice در این گوشی به‌عنوان یک دستیار صوتی به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌ای شبیه به Siri را در دستگاه هوشمند خود تجربه کنید. خواندن صوتی پیام‌های متنی و دریافت دستورات صوتی از جمله ویژگی‌های S Voice به حساب می‌آیند.

LB_2131.jpg

در کنار این‌ها، یکی دیگر از قابلیت‌های معرفی شده برای گلکسی اس جدید، ویژگی Knox است که گوشی شما را به دو بخش مجزای کاری و شخصی تقسیم می‌کند. این موضوع به خصوص برای ساکنین کشورهای اروپایی و آمریکا باعث می‌شود تا بتوانند رابط کاربری مجزایی را برای تماس‌ها و برنامه‌های کاری و غیر کاری داشته باشند.

این گوشی قرار است در اواخر فروردین به بازار جهان عرضه شود. کاربران این دستگاه از وسایل جانبی‌ای در زمینه سلامت مانند دست‌بندها و کمربندهای سلامتی برخوردار خواهند بود که می‌توانند آن‌ها را به صورت جداگانه تهیه نمایند. سامسونگ با قرار دادن همه این ویژگی‌ها در گلکسی اس ۴ آن را «همراه زندگی» نامیده است.