سامسونگ پردازنده Exynos 4 Quad را برای Galaxy S3 معرفی کرد

نوشته آرش زاد 07 ارديبهشت 1391

امروز سامسونگ به‌طور رسمی، پردازنده نسل بعدی گوشی‌های گلکسی خود را معرفی کرد. Exynos 4 Quad نام پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۴ گیگاهرتزی خواهد بود که سامسونگ از آن به‌عنوان هسته اصلی گوشی Galaxy S3 استفاده خواهد کرد.

Exynos 4 Quad

این پردازنده قدرتمند از چهار هسته ARM Cortex A9 تشکیل شده است که باعث می‌شود نسبت به Exynos 4 Dual predecessor (نسل فعلی پردازنده‌های دو هسته‌ای Galaxy S2 و Galaxy Note) دو برابر سریع‌تر باشد و از طرفی، ۲۰ درصد مصرف انرژی کم‌تری داشته باشد.

این پردازنده از تکنولوژی High-K Metal Gate برای مدیریت خودکار مصرف انرژی در هسته‌های مختلف خود استفاده می‌کند و همین موضوع باعث کاهش چشمگیر مصرف باتری در آن می‌شود.

بنا بر این هنگامی شما با گوشی خود قصد مشاهده ایمیل‌های‌تان را دارید، Exynos 4 Quad تا حد ممکن با پایین آوردن استفاده از منابع، باعث مصرف بهینه از باتری دستگاه می‌شود و از طرفی، هنگام انجام کارهای گرافیکی و یا بازی‌های ۳ بعدی، این پردازنده تجربه‌ای شبیه به یک کامپیوتر واقعی را به شما منتقل خواهد کرد.

چیپ این پردازنده ۳۲ نانومتری دقیقا شبیه به پردازنده نسل پیشین خود طراحی شده است تا به سامسونگ و سایر شرکت‌های تولید کننده این اجازه را بدهد که از آن در مدل‌های آتی دستگاه‌های فعلی خود نیز استفاده نمایند.

کنفرانس معرفی گلکسی فون سامسونگ حدود یک هفته دیگر در لندن برگزار خواهد شد. اخبار مربوط به این کنفرانس را می‌توانید در روزهای آتی در وبلاگینا پیگیری کنید.