تجربه سنسور حرکتی Kinect مایکروسافت روی آندروید!

نوشته فرهاد عیدی 08 فروردين 1390

همه‌ی بازی‌دوستان حتما نام سنسور Kinect مایکروسافت که با یک حسگر حرکتی، تمامی حرکات شما را تشخیص داده و آن را روی بازی‌ها اعمال می‌کند را شنیده‌اند. مایکروسافت پس از اینکه 10 میلیون نسخه از سنسور جدید خود را برای Xbox360 به فروش رساند اعلام کرد که این دستگاه به زودی برای ویندوز نیز قابل دسترس می‌باشد. اما اخیرا این سیستم توسط نرم‌افزاری به نام iZi بر روی دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل آندروید نیز قابل نصب و استفاده می‌باشد.

kinect-on-android.jpg

این سنسور که با نام XTR3D شناخته می‌شود قادر است حرکات شما را به طور کامل آنالیز کرده و آنها را روی بازی‌ها و برنامه‌ها اعمال کند. به زودی این قابلیت توسط نرم‌افزار iZi از طریق دوربین‌های جلویی موبایل و تبلت‌های آندرویدی قابل دسترس می‌باشد و به این معنی است که نیازی به لمس کردن صفحه نمایش برای انجام کارهای دلخواه خود ندارید و فقط کافی‌است با یک اشاره از راه دور کنترل موبایل یا تبلت خود را در دست بگیرید.

البته بدیهی است که تبلت یا موبایل آندرویدی شما نیاز به یک دوربین جلویی برای ضبط و آنالیز تصاویر دریافت شده خواهد داشت تا بتواند کارهای دلخواه شما را بدون دخالت دست انجام دهد. شما می‌توانید این نرم‌افزار را روی موبایل‌ها و تبلت‌هایی که از نسخه سوم آندروید یعنی Android 3.0 Honeycomb استفاده می‌کنند نصب کرده و به کسب یک تجربه‌ی دلنشین بپردازید.

برای کسانی که آشنایی قبلی با این سنسور مایکروسافت معروف به XTR3D ندارند قابل ذکر است که این سنسور مایکروسافت قادر است تا فقط با یک دوربین، تمامی حرکات بدن انسان را به صورت سه بعدی آنالیز کرده و برای این کار نیازی به هیچ‌گونه سخت‌افزار جانبی و جداگانه‌ای ندارد.لازم به ذکر است که نسخه نمایشی نرم‌افزار iZi ماه گذشته در نمایشگاه موبایل بارسلونا رونمایی شد ولی تا کنون خبر رسمی در رابطه با زمان انتشار این فناوری روی موبایل‌ها و تبلت‌های هوشمند آندروید زده نشده است. ویدیوی از برنامه را می‌توانید در یوتیوب مشاهده نمایید.