مایکروسافت، آفیس را برای گوشی‌های اندرویدی عرضه کرد

نوشته رضا حموله 09 مرداد 1392

همانطور که انتظار می‌رفت، مایکروسافت در نهایت سرویس آفیس را برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه کرد. آفیس با آمدنش به آیفون در تابستان امسال موج بزرگی را به راه انداخت، اما حالا در حال ساخت موج بزرگتری در بزرگترین سیستم موبایل در جهان،‌ اندروید است. از امروز، مشترکان آفیس ۳۶۵ قادر به دریافت و اجرای برنامه موبایل آفیس برای اندروید خواهند بود.

Office-Mobile-for-Android.jpg

نسخه اندرویدی اپلیکیشن آفیس تنها در گوشی‌های تلفن کار می‌کند. صاحبان تبلت‌‌های اندرویدی، درست مانند کاربران آیپد، همچنان باید از ابزار تحت وب آفیس استفاده کنند، زیرا قادر به دریافت برنامه رسمی آفیس از گوگل‌پلی نخواهند بود. همچنین گوشی‌های اندروید مورد استفاده باید دارای نسخه ۴.۰ اندروید یا نسخه‌های بعد از آن باشند.

مانند نسخه آیفون دانلود این نرم‌افزار رایگان است، اما باید مشترک آفیس ۳۶۵ باشید تا بتوانید آن را اجرا کنید. مشترکین قادر هستند که اپلیکیشن را در حداکثر ۵ گوشی موبایل اجرا کنند.

وبسایت DenverPost نیز در خبری فوری ضمن پرداختن به این موضوع، گزارش داده است که این برنامه در حال حاضر تنها برای مشترکین امریکایی آفیس قابل دسترس است، اما مایکروسافت قصد دارد آن را در ۱۱۷ بازار و در نسخه‌هایی با ۳۰ زبان مختلف عرضه کند.

در حال حاضر قیمت اشتراک یک ساله آفیس ۱۰۰دلار است.