در ویندوز ۸ خبری از وجود پیشفرض Media Center نخواهد بود

نوشته آرش زاد 15 ارديبهشت 1391

با انتشار مطلبی در وبلاگ رسمی مایکروسافت، این شرکت توضیحاتی را درباره Media Center در ویندوز ۸ و پرداخت هزینه اضافی برای دریافت آن ارائه کرده است. به عبارت دیگر، مدیا سنتر مایکروسافت، بخشی از «نسل بعدی سرگرمی» ویندوز ۸ این شرکت نخواهد بود.

Windows 8

مایکروسافت در این مطلب ضمن اشاره به تجربه جدید کاربران از رسانه‌های صوتی و تصویری از نظر پشتیبانی کدک‌های مختلف در ویندوز ۸، خبر از پرداخت هزینه اضافه کاربران برای خرید Media Center این شرکت را می‌دهد.

مدیا سنتر تنها روی نسخه Windows 8 Pro نصب خواهد شد و در صورتی که شما علاقه به استفاده از این برنامه را داشته باشید، در کنار آپگرید کردن نسخه ویندوز خود به Pro، مستلزم پرداخت هزینه اضافه برای خرید مدیا سنتر نیز خواهید بود.

اما این همه داستان نیست! در ویندوز ۸ برای اجرای دیسک‌های DVD باید حتما از مدیا سنتر استفاده کنید چرا که برنامه مدیا پلیر امکان پخش DVD در دستگاه شما را نخواهد داشت. در واقع شما حتی اگر مدیا سنتر را هم خرید باشید، قادر نخواهید بود تا DVDهای خود را از طریق مدیا پلیر پخش کنید.

هر چند که برنامه مدیا پلیر در همه نسخه‌های ویندوز ۸ در دسترس است، اما مایکروسافت تصمیم گرفته تا برای اجرای دیسک‌های DVD و Blu-ray، گزینه‌های جانبی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. در واقع، شما برای اجرای DVDهای‌تان باید برنامه لازمه را خریداری کنید. (البته این موضوع برای بسیاری از کاربران ایرانی ویندوز نگرانی چندانی ایجاد نمی‌کند.)

مایکروسافت بخشی را با نام Add Features to Windows 8 در ویندوز بعدی خود قرار داده است که کاربران از طریق آن می‌توانند امکانات جانبی را (از جمله خرید مدیا سنتر) به سیستم‌عامل خود اضافه نمایند.

این شرکت هنوز قیمت رسمی مدیا سنتر را اعلام نکرده است و قیمت‌های اعلام شده فعلی، هنوز در حد شایعه هستند. هر چند که برنامه‌های جانبی بسیاری برای استفاده در این رابطه وجود دارند که بخشی از آن‌ها نیز به‌طور رایگان در دسترس هستند، اما مسئله قابل بحث، موضوع پول است!