دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفتگو با ایسنا عنوان کرد

پهنای باند ۱۵ دلاری با قیمت ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود

نوشته آرش زاد 23 تير 1392

روز گذشته، مهدی اخوان بهابادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفتگویی که با خبرگزاری ایسنا انجام داد، در توضیح پاسخی درباره قیمت اصلی خرید پهنای باند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت گفت که “خرید پهنای باند در ایران هفت یا هشت برابر نُرم دنیا برای شرکت توزیع کننده اینترنت و شرکت خصوصی ما تمام می‌شود.

Rouhollah-Vahdati-5-8.jpg

وی با تاکید بر اینکه برای بهبود اوضاع عرضه خدمات اینترنت در ایران، ورود بخش خصوصی لازم و ضروری است و هرچه دولت کمتر در تصدی‌گری وارد شود بهتر است، گفت:

قیمت پهنای باند یک مگابیت برثانیه به صورت اختصاصی در منطقه در گران‌ترین حالت حدود ۱۵ یا ۱۶ دلار است، با این یک مگابیت حدود ۳۲۰ گیگابایت دانلود می‌شود و این در منطقه قیمتش ۱۵ یا ۱۶ دلار است. ما کاری به قیمت خرید شرکت ارتباطات زیرساخت نداریم اما در نهایت این پهنای باند در داخل کشور حدود ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود. حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را…

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین درباره محدودیت‌های امنیتی برای کاهش سرعت و دسترسی به اینترنت عنوان کرد که این موضوع طبیعی است و نیاز به پوشاندن ندارد. وی با بیان اینکه در این دوره حداقل محدودیت‌ها اعمال شد و اینترنت حتی در روز انتخابات هم قطع نشد گفت که همه مردم این را می‌پذیرند و منطقی هستند.

متن کامل مصاحبه ایسنا با مهدی اخوان بهابادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی را می‌توانید از این لینک مشاهده کنید.