قابلیت اشتراک گذاری ویدیو به اینستاگرام اضافه شد

نوشته آرش زاد 31 خرداد 1392

در خبر قبلی منتشر شده در وبلاگینا به شما گفتیم که به احتمال زیاد، کنفرانس امروز فیسبوک به موضوع معرفی امکان اشتراک گذاری ویدیو در اینستاگرام اختصاص خواهد یافت؛ اتفاقی که حالا به واقعیت تبدیل شده است. لحظاتی پیش، کوین سیستروم، بنیانگذار اینستاگرام از قابلیت ضبط و به اشتراک گذاری ویدیوهای کوتاه ۱۵ ثانیه در این شبکه اجتماعی رونمایی کرد تا از این طریق به جنگ با سرویس Vine توییتر برود.

ins-video.jpg

به طور کلی، اشتراک گذاری ویدیو در اینستاگرام امکانات بهتری را نسبت به Vine به کاربر می‌دهد. محدودیت زمانی اشتراک ویدیو در اینستاگرام ۱۵ ثانیه است و در کنار آن، ۱۳ فیلتر رنگی مختلف نیز تهیه شده است تا کاربران به کمک آن‌ها بتوانند ویدیوهای رنگارنگی را برای دوستان خود به اشتراک بگذارند.

سیستروم با آگاهی از پرسش احتمالی خبرنگاران مبنی بر کپی شدن این ایده از توییتر، در ارائه خود عنوان کرد که آن‌ها در زمان راه‌اندازی اینستاگرام در نظر داشتند تا هر دو قابلیت اشتراک گذاری عکس و ویدیو را آماده کنند اما بعد تصمیم بر این شد تا ابتدا روی اشتراک گذاری تصاویر تمرکز کنند و موضوع ویدیو را به زمان بهتری موکول کنند.

ویدیوهای اینستاگرام از داخل اپلیکیشن‌های اندروید، iOS و نسخه وب آن قابل مشاهده هستند. یکی دیگر از تفاوت‌های این بخش در قیاس با Vine این است که بر خلاف سرویس توییتر، ویدیوهای اینستاگرام پس از پایان، دوباره تکرار نمی‌شوند.

همچنین مدیر اینستاگرام در این کنفرانس گفت در حال حاضر ۱۶ میلیارد عکس در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است و به طور متوسط در هر ماه ۱۳۰ میلیون نفر از اینستاگرام استفاده می‌کنند. تعداد لایک‌های روزانه ثبت شده در این شبکه نیز ۱ میلیارد عنوان شده است.

نسخه جدید اپلیکیشن اینستاگرام برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS از هم اکنون قابل دریافت است.