اجازه چاپ اسناد خارج از محیط کروم

گوگل، درایور و سرویس Cloud Printer را برای ویندوز عرضه کرد

نوشته مرضیه فلاح 01 مرداد 1392

گوگل امروز اعلام کرد که در حال عرضه خدمات پروژه Cloud Printer خود به سیستم‌عامل ویندوز است. این شرکت یک درایور و یک سرویس راه‌اندازی کرده است که هم‌اکنون می‌توانید هردوی آن‌ها را از Google Tools دانلود کنید. برای اطلاع کسانی که نمی‌دانند، پروژه Cloud Printer اپلیکیشن‌‌های ابری را (بین وب، کامپیوتر و موبایل) به هر پرینتری ارتباط می‌دهد. Cloud Print با نسخه موبایلی جی‌میل و گوگل‌داکس ادغام می‌شود و به علاوه به عنوان یک گزینه در فهرست پیش‌نمایش چاپ کروم نیز نمایش داده می‌شود.

google-cloud-print.jpg

با این حال آنچه امروز ارائه شده است فراتر از گذشته بوده و مخصوص کاربران ویندوز است؛ درایور Google Cloud Printer به شما این امکان را می‌دهد تا از هر برنامه ویندوزی بتوانید محتوای خود را در Cloud Printer چاپ کنید و دیگر نیازی به کروم نخواهید داشت.

Google-Cloud-Printer-driver.jpg

در ضمن سرویس Google Cloud Print به واقع یک سرویس ویندوزی است. این بدان معناست که صاحبان ویندوز می‌توانند آن را نصب کرده و پرینترهای موجود در محل کار، سازمان‌ها و مدارس را به آن وصل کنند.

اگر برایتان جالب است بدانید که چرا گوگل این سرویس و درایور را امرزو عرضه کرده است، اجازه دهید توضیح دهیم. در درجه اول، ما از اینکه این سرویس ابتدا روی کروم عرضه شد متعجب نشدیم زیرا افراد بخش عمده وقت خود را روی مرورگرها می‌گذرانند و بنابراین اغلب با استفاده از آن چیزی را چاپ می‌کنند.

از سوی دیگر، افراد و به‌ویژه مشاغل بسیار بسیار زیادی هستند که هنوز متکی بر ویندوز بوده و می‌خواهند از برنامه‌هایی که روی کامپیوترهایشان دارند اسنادی را چاپ کنند. با در نظر گرفتن این موارد تعجب خواهیم کرد که چرا گوگل این سرویس را زودتر از این‌ها ارائه نکرده است.

Public-Printing.jpg

گذشته از ویندوز، گوگل تغییر قابل ملاحظه دیگری نیز در Cloud Print ایجاد کرده است: هم‌اکنون می‌توانید به سادگی با انتشار یک لینک، پرینترتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. توجه دارید که رابط کاربری تا چه حد به سیستم به اشتراک گذاری گوگل داکس شباهت دارد:

گوگل امروز درباره اپلیکیشن اندرویدی Cloud Print هم صحبت کرد اما این برنامه آنقدرها هم جدید نیست. همانطور که در گوگل پلی هم می‌توان ملاحظه کرد، آخرین به روزرسانی این اپلیکیشن یک ماه قبل بوده است.