گوگل پلاس با ۵۴۰ میلیون کاربر فعال در حال رشد است

نوشته مرضیه فلاح 08 آبان 1392

شب گذشته، در یکی از مراسم گوگل پلاس در سنفرانسیسکو، بخش‌ها و امکانات جدیدی از این شبکه اجتماعی رونمایی شد. اما در کنار آن و پیش از آغاز اعلام ویژگی‌های جدید، Vic Gundotra معاون بخش مهندسی گوگل به روی صحنه رفت تا درباره وعده شبکه اجتماعی این شرکت سخنرانی کند.

IMG_1881.jpg

این شبکه اجتماعی که اکنون دو ساله شده است، تقریبا هر روز یک نسخه جدید به خود می‌بیند، حدود ۲۰ قابلیت جدید از جمله نوتیفیکیشن‌های همگام ‌سازی شده و ترجمه در ۴ ماه گذشته به این شبکه افزوده شده است.

خب این شبکه اجتماعی چگونه فعالیت می‌کند؟ بیش از ۵۴۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان و ۳۰۰ میلیون کاربر فعال تنها در بخش استریم دارد. هر هفته ۱.۵ میلیارد عکس روی گوگل پلاس آپلود می‌شود.

علاوه بر این Gundotra درباره تعدادی قابلیت از جمله هنگ‌اوت‌ها و تصاویر نیز صحبت کرد. وی اظهار داشت که ۱۸ قابلیت جدید نیز شامل Auto-Awesome برای ابزار ویدئو، اصلاح جستجوی تصاویر و قابلیت‌های ویرایشی و غیره، در مراسم دیشب معرفی می‌شود.

ممکن است برخی افراد پیش از امروز اندیشیده باشند که گوگلپلاس هیچ کاربر فعالی ندارد اما اکنون همه‌مان می‌دانیم که عکس این قضیه درست بوده است. طبق اطلاعاتی که امروز منتشر شد کاربران این شبکه اجتماعی هنوز هم از ۱.۱۵ میلیارد کاربر فیس‌بوک بسیار کمترند اما یقینا از میزان کاربران فعال ماهانه توییتر که تعدادشان ۲۱۸ میلیون نفر است بیشترند.

آنچه درباره ارقام منتشر شده اخیر جالب است این است که این اقدامات اخیر، ارتباط گوگل پلاس را با جوامع عکاسی محکم‌تر کرده و رقابتش با فلیکر و 500px را بیشتر می‌کند. اما آیا این شبکه اجتماعی می‌تواند رقم  آپلود ۲۴۰ میلیاردی عکس در فیس‌بوک را هم پشت سر بگذارد؟ کاملا روشن نیست، اما با توجه به اینکه در دو سال گذشته این شبکه هفته‌ای ۱.۵ میلیارد آپلود عکس داشته است شک داریم بتواند فیس‌بوک را در این زمینه شکست دهد.