فیس بوک امکانات جدید خود را معرفی کرد

نوشته آرش زاد 30 شهريور 1390

همین چند روز گذشته بود که فیس‌بوک، دکمه Subscribe را برای شبیه‌تر شدن خود به شبکه‌هایی مانند توییتر و گوگل پلاس اضافه کرد تا کاربرانش احساس کمبود نکنند اما ظاهرا سیل تغییرات جدید این شکبه اجتماعی تمامی ندارد و باید هر روز برای رقابت با رقیبان تازه وارد، اقدام به معرفی امکانات و و یژگی‌های جدیدی نماید.

facebook-top-stories.jpg

فیس‌بوک در آخرین تغییرات خود که چند ساعت پیش آن‌ها را معرفی کرد، دو ویژگی جدید را به سرویس خود اضافه کرده است. ویژگی اول که Top Stories نام دارد، به بخش News Feed اضافه می‌شود تا از این‌پس به‌جای لیستی که بر اساس تاریخ برای شما ترتیب می‌شد، اتفاقات رخ داده در بین دوستان خود را بر اساس اهمیت، بیشترین لایک و یا کامنت مشاهده نمایید. این موضوع به‌خصوص برای زمان‌هایی که بعد از چند روز به فیس‌بوک مراجعه می‌کنید، بسیاری کاربردی خواهد بود و باعث می‌شود خبر مهمی را از دست ندهید.

facebook-ticker.jpg

اما امکان دوم با نام Ticker معرفی شده است. این به‌روز رسانی در واقع نسخه آپدیت شده بخش News Feed فیس‌بوک است که با سرعت بیشتری کارهای صورت گرفته توسط دوستان شما را نمایش می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید، در حال حاضر این بخش با تاخیری مشخص، فیدها را به شما نشان می‌دهد اما Ticker باعث خواهد شد تا در همان لحظه، فعالیت‌های دوستان خود را رصد کرده و در صورت تمایل به آن‌ها پاسخ دهید.

این امکان به‌عنوان یه قابلیت اضافه به News feed (و در بخش کنار صفحه) اضافه می‌شود و کاربران همیشه می‌توانند آن‌را کنترل و تنظیمات خاص خود را روی آن اعمال نمایند. برای دیدن تغییرات جدید فیس‌بوک می‌توانید این ویدیو را نیز مشاهده کنید.