سازنده RSS می‌گوید دلش برای گوگل ریدر تنگ نخواهد شد

نوشته مرضیه فلاح 27 اسفند 1391

وقتی گوگل اعلام کرد می‌خواهد سرویس گوگل ریدر را تعطیل کند، خیلی از کاربران خشمگین شدند. خیلی از افراد برای بیان نظرات خود در اینباره در وبلاگ‌ها و توییتر مطالب مرتبطی نوشتند و حتی عده‌ای برای تغییر دادن نظر گوگل راجع‌ به این سرویس، کمپین تشکیل دادند. همه امیدوار بودند با تعداد کافی افراد مخالف و نشان دادن عدم رضایتشان با تصمیم گوگل، این شرکت نظرش را عوض کند.

Creator-of-RSS-says-he-wont-miss-Google-Reader.jpg

Dave Winer، سازنده RSS در بلاگش گفته است که دلش برای گوگل ریدر تنگ نخواهد شد. او گفته است “هرگز از این سرویس لعنتی استفاده نکرده‌ام. مطمئن نیستم ایده شرکت بزرگی مثل گوگل با ایده‌های من در یک راستا قرار داشته باشد تا همه اخبارم را در اختیارش قرار دهم”.

Winer معتقد است تعطیل شدن گوگل‌ریدر برای آراس‌اس اتفاق خوبی است. به اعتقاد او کار گوگل کنترل اخبار است به خصوص با سرویس Google Now. این سرویس آخرین به‌روز‌رسانی‌های آنچه پیش‌تر جستجو کرده‌ یا خوانده‌اید را به شما نمایش می‌دهد. وی می‌گوید این سرویس به دو دلیل بد است، یکی اینکه روی جستجوها و اطلاعات شما تجسس می‌کند و دوم اینکه تصمیم می‌گیرد چه اخباری را نبینید!

درحالیکه Winer ایده‌های جالبی دارد، ایده فیدهای آراس‌اس هم انتشار مداوم به‌روزرسانی‌های مطالبی است که در آن‌ها مشترک شده‌اید، که گوگل ریدر هم به خوبی دقیقا همین کار را انجام می‌دهد. باید گفت که برخلاف گفته Winer، گوگل‌ریدر در مورد اینکه چه نوع اخباری را ببینید به شما حق انتخاب می‌دهد و این شرکت به هیچ عنوان در سرویس گوگل ریدر سعی در نشان ندادن اطلاعات به کاربرانش را نداشته است.

منبع ZDNet
نویسنده مرضیه فلاح