گوگل و اپل برای تصاحب حق اختراعات کداک رقابت می‌کنند

نوشته آرش زاد 07 مرداد 1391

این روزها دیگر همه ما می‌دانیم که حق اختراع یا پتنت هر شرکت، یکی از کلیدی‌ترین مواردی است که می‌تواند آن مجموعه را وارد نبردی نابرابر با دیگر رقیبان خود نماید. شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل، مایکروسافت و دیگر کمپانی‌های بزرگ فناوری در جهان، همواره می‌کوشند تا در این راه، برنده از میدان خارج شوند.

kodaktowertop

حالا به نظر می‌رسد جنگ پتنت‌های موجود بین شرکت‌ها قرار است این بار بر سر مزایده حق اختراعات شرکت ورکشسته کداک ادامه پیدا کند.

بر اساس گزارش یکی از اعضای وال استریت ژورنال، هر دو شرکت گوگل و اپل، از خریداران اصلی پتنت‌های کداک خواهند بود که قرار است اوایل ماه آینده به مزایده گذاشته شود.

این ۱۱۰۰ پتنت که بیشتر آن‌ها مربوط به تکنولوژی ساخت دوربین‌ها است باعث می‌شود هر یک از شرکت‌ها بتواند حقوق بیشتری را در زمینه تولید دوربین‌های دیجیتال مربوط به گجت‌های خود در اختیار داشته باشد.

از طرفی برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مایکروسافت نیز از جمله شرکت‌هایی هست که در صدد خرید پتنت‌های ۲.۶ میلیارد دلاری کداک است. باید منتظر ماند و دید که جنگ پتنت‌های کداک، این بار به سود کدام شرکت تمام خواهد شد؛ اپل، گوگل یا مایکروسافت؟