چاپ سه بعدی با این ۹ روش مشاغل را تغییر خواهد داد

نوشته مرضیه فلاح 01 مرداد 1392

فکر کنم همه‌مان موافقیم که تحول و پیشرفت فناوری چاپ سه‌بعدی تا به امروز خیره‌کننده بوده است. یکی از نکاتی که در این میان می‌تواند حائز اهمیت باشد این است که کارآفرینان به دنبال استفاده از چه راه‌های ویژه‌ای از این فناوری در مشاغل خود هستند و چرا. این مطلب حاصل گفتگو با یک گروه نه نفره از موسسین مشاغل مختلف در این زمینه است.

Is-3D-printing-the-next-big-thing-or-the-next-big-bust.jpg

به عنوان یک کارآفرین مهیج‌ترین مسئله درباره چاپ سه‌بعدی برای شما چه بوده است؟ فکر می‌کنید در آینده نزدیک کجا بیشتر از این فناوری استفاده خواهد شد؟ پاسخ‌ها به این سوال به شرح زیر بودند:

کالاهای تولیدی کمتر

کالاها دیگر تولید و برای کاربر ارسال نمی‌شوند. در عوض شما طراحی همه چیز را می‌خرید؛ از لیوان گرفته تا لوازم خانه. از طرفی، هزینه چاپ این کالاها از روی سایت از فرآیند زنجیره‌ای عرضه فعلی که امروزه از آن استفاده می‌کنیم بسیار کمتر خواهد بود.

به محض اینکه استفاده از این روش مقرون به صرفه شود (که خواهد شد) فروشگاه اپلیکیشنی خواهید داشت از اشیایی که می‌توانید دانلودشان کرده و در اوقات فراغت‌تان چاپشان کنید. من معتقدم این موضوع انقلابی بزرگ‌تر از خود اینترنت است.

Liam Martin از Staff.com

قطعات کوچک قابل چاپ

من عاشق ایده داشتن پرینتر سه‌بعدی برای ساخت قطعات کوچک هستم، از پیج گمشده میز قهوه‌خوری IKEA گرفته تا هندزفری‌هایی که موقع دویدن توی گوشم می‌گذارم. روزی را میبینم که در خانه‌هایمان به عنوان فروشگاه‌های شخصی Lowes و Home Depot مورد استفاده قرار می‌گیرد.

John Meyer از Lemon.ly

نمونه‌های ارزان‌تر

یکی از پرهزینه‌ترین جنبه‌های دنیای مد ساخت نمونه‌ها پیش از تولید است. ساخت یک نمونه می‌تواند هزینه‌ای بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار داشته باشد.

خوشحالم که ایده چاپ سه‌بعدی کمک می‌کند تا این مرحله برای طراحان جوان آسان‌تر شود، به‌ویژه که مواد پوشیدنی بیشتری در چاپ دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Benish Shah از Vicaire NY

کاهش هزینه‌های تولید

آنچه درباره چاپ سه‌بعدی بسیار مهیج است این است که این فناوری هزینه تولید را برای کارآفرینان مشتاق به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. وقتی این فناوری جای پایش را محکم کند خواهید دید که جای بخش تولید را در استارتاپ‌ها خواهد گرفت.

Andrew Schrage از Money Crashers Personal Finance

ایده‌های قابل آزمایش

نیازهای تولید همواره عامل محدود‌کننده‌ای برای مشاغل کوچک بوده است. هزینه شروع اغلب خیلی بالاست. با جریان جنبش Lean استارتاپ، استارتاپ‌های فنی پیش از ساخت یک محصول درجه یک درباره آزمایش محصولی با حداقل دوام فکر می‌کنند.

09-20-2012form-1-on-desk00-1348689824.jpg

شرکت‌هایی با محصولات فیزیکی می‌توانند پیش از صرف زمان و هزینه برای تولید کامل محصولات، ایده‌های چاپ دیجیتال را امتحان کنند. ایده‌های بیشتری مورد آزمایش قرار خواهند گرفت و به لطف اشاعه این فناوری شرکت‌های خوب بیشتری تاسیس خواهند شد.

Aaron Schwartz از Modify Watches

لوازم قابل پرینت شدن

قابلیت‌های بالقوه چاپ سه‌بعدی بی‌پایان به نظر می‌رسد. شنیده‌ام و دیده‌ام که خانه‌های کوچک و همینطور داروها و حتی غذاهایی با این فناوری ساخته شده‌اند. شگفت‌آور است که این چیزها چقدر سریع ساخته می‌شوند.

انگار هر چه که می‌بینید و احساس می‌کنید می‌تواند چاپ شود! در آینده نزدیک شاهد تولید لوازمی مثل کیف موبایل و جواهرات خواهیم بود.

Shahzil (Shaz) Amin از Blue Track Media, LLC

استارتاپ‌های خانگی

در مقام یک کارآفرین، از دیدن قابلیت اسکن و تولید دوباره اشیا بشیار هیجان‌زده‌ام. این قابلیت اسکن کردن در سال ۲۰۱۳ میلادی در نمایشگاه SXSW در آستن رونمایی شد، جاییکه صنایع MakerBot دستگاه خود با نام  digitizer را به نمایش گذاشته بود. با استفاده از این دستگاه، امکانات بی‌پایانی خواهید داشت ولی من یه نحو ویژه‌ای با قابلیت تغییر سایز شگفت‌زده شدم.

قبل از چاپ سه‌بعدی، هیچ مبنای متوسطی ​​برای تولید بین مقادیر صنعتی کوچک و تولید انبوه وجود نداشت. حالا، می‌توانم یک نمونه آزمایشی بسازم، اسکنش کنم و در خانه‌ام کار تولید را آغاز کنم.

Jay Wu از Best Drug Rehabilitation

افزایش بهره‌وری

خیلی برایم جالب است که بدانم چاپ سه‌بعدی قرار است چه تغییری روی طراحی و تولید ایجاد کند. با این تکنولوژی افراد می‌توانند نمونه‌ها را با ۱۰ برابر سرعت به استفاده بهینه از فضا و مواد اولیه بسازند که به طرز فوق‌العاده‌ای بهره‌وری‌شان را افزایش می‌دهد.

تصورم این است که وقتی چاپ سه‌بعدی بیشتر در دسترس قرار بگیرد شاهد تبدیل ایده‌های بسیاری به محصولات هستیم.

Arjun Arora از ReTargeter

قطعات قدیمی برای ماشین‌ها

به عنوان تولید‌کننده، سریع‌ترین تاثیر ‌این فناوری می‌تواند جایگزین کردن قطعاتی از ماشین‌ها باشد که دیگر تولید نمی‌شوند. ما ماشین‌هایی داریم که توسط تولید کنندگانی ساخته شده است که دیگر کار تولید نمی‌کنند و جایگزین کردن یک قطعه در چنین ماشین‌هایی هزینه‌ای بیش از خود ماشین خواهد داشت.

Sam Saxton از Salter Spiral Stair and Mylen Stairs

شورای کارآفرین جوان (Young Entrepreneur Council) سازمانی است که عضویت در آن تنها با دعوت اعضا ممکن است و متشکل است از متعهدترین کارآفرینان جهان. این شورا به همراه Citi اقدام به تاسیس StartupLab کرده است؛ یک برنامه مجازی مشاوره که به میلیون‌ها کارآفرین کمک می‌کند مشاغل خود را آغاز کرده و گسترش دهند، این مشاوره‌ها از طریق ویدئو‌ چت، کتابخانه تخصصی و درس‌هایی از طریق ارسال ایمیل، صورت می‌گیرند.