انتشار کتاب جدید جولیان آسانژ

زمانی که گوگل، ویکی‌لیکس را ملاقات کرد

نوشته سعید چوبانی 03 مهر 1393

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۱، جولیان آسانژ مهمانی ناخوانده داشت: اریک اشمیت، مدیر وقت گوگل از آمریکا به دیدن مردی آمده بود که در حبس خانگی به سر می‌برد. 

برای ساعت‌ها رهبر محصور مشهورترین انتشارات آنلاین جهان که با انتشار واقعیت‌های تلخی از چهره سیاست‌های حاکم، گرد و خاک بسیاری به پا کرده بود و  مدیرعامل بیلیونر بزرگ‌ترین حکمیت اطلاعات در جهان به گپ و گفت پرداختند. آن‌ها در گفتگوی خود مسائل سیاسی بسیاری را که جامعه امروز با آن درگیر است و همچنین راه‌کارهای تکنولوژیک موجود برای آن را به دقت بررسی کردند، از بهار عرب گرفته تا بیت‌کوین.

در نهایت مشخص شد که در تفکرهای آن‌ها تضادهای پایه‌ای وجود دارد: برای آسانژ، قدرت اینترنت در آزادی بدون مرز آن بود، در حالی که برای اشمیت آزادی اینترنت به معنای سیاست‌های خارجی دولت آمریکا و همچنین تصرف بازارهای کشورهای غیرغربی و اتصال آن‌ها به بازار آمریکا بود.

آسانژ.jpg

حال پس از گذشت سه سال از این دیدار، جولیان آسانژ به تازگی کتابی با عنوان: “زمانی که گوگل، ویکی‌لیکس را ملاقات کرد” را منتشر کرده است. کتابی که در آن به قلم خود این مکالمه سراسر جذاب و هشدار دهنده را شرح می‌دهد و در نهایت  آینده اینترنت را پیش‌بینی می‌کند. این کتاب را از لینک زیر دانلود کنید و یا اگر محدودیت پرداخت جهانی ندارید، آن را از این لینک خریداری کنید.

دانلود کتاب When Google met Wikileaks